-2.9 C
România
26 noiembrie 2020
Ministerul Finantelor: Impozitul pe venit va scadea la 10%, TVA la 18%, se ia in calcul si reducerea impozitului pe veniturile persoanelor fizice
Economie

ANAF, schimbari in transmiterea de certificate de atestare fiscala si adeverinte de venit

MFP și ANAF mai fac un pas important în procesul de simplificare și debirocratizare. Agenția Națională de Administrare Fiscală va transmite în format electronic certificatele de atestare fiscală și adeverințele de venit direct instituțiilor care le solicită, scutind contribuabilii, persoane fizice și juridice, de necesitatea deplasării la sediile ANAF și eliminând formalitățile birocratice aferente, potrivit noului proiect de ordin al ministrului Finanțelor Publice.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Finantelor Publice, este o măsură care ușurează mult viața contribuabililor, în condițiile în care ANAF eliberează în medie anual peste 5,5 milioane de adeverințe de venit pentru persoanele fizice și aproape 600 de mii certificate de atestare fiscală pentru persoane fizice și juridice.

„Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală și-au îndeplinit obiectivul asumat în luna septembrie de a asigura suportul tehnic și procedura legală pentru transmiterea electronică a certificatelor de atestare fiscală, a adeverințelor de venit, a Situațiilor fiscale ale contribuabilului, a situațiilor financiare și a altor documente, către toate autoritățile și instituțiile publice centrale și locale, prin simpla aderare a acestora la sistemul informatic PatrimVen”, se arata intr-un comunicat de presa al Ministerului Finantelor.

Seful ANAF: Toate firmele care nu vor sa isi plateasca taxele vor fi eliminate

Sistemul informatic PatrimVen a fost inițiat de Ministerul Finanțelor Publice fiind creat și operat de această instituție prin intermediul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. PatrimVen este un „hub fiscal” al administrației publice din România, conceput și aprobat prin Hotărâre a CSAT în 2011, ca proiect prioritar în scopul îmbunătățirii serviciilor oferite cetãțenilor de administrația publicã precum și al luptei împotriva evaziunii fiscale și corupției.

Datele aparțin persoanelor fizice. Acestea își dau acordul pentru ca informațiile să fie prelucrate și folosite de instituții publice exclusiv în scopul asigurării de către administrația publică, în ansamblul ei, a serviciilor adecvate pentru cetățean. Funcționarea sistemului este condiționată de cooperarea dintre instituțiile administrației publice centrale și locale. Principiul de la care s-a pornit este că administrația publică centrală are o capacitate mai mare de a crea sisteme informatice moderne, iar administrația publică locală este, prin natura ei, mai aproape de cetățean.

PatrimVen reprezintă un depozit comun de date în care sunt colectate, agregate și puse la dispoziția utilizatorilor informații din diverse surse. El a fost conceput:

– în beneficiul cetățenilor – persoanele fizice și juridice îndreptățite să aibă acces la anumite date și informații, o pot face fără să se mai deplaseze la ghișee. Cetățenii pot accesa baza de date direct prin internet sau la primăria localității de domiciliu. Vor găsi într-un singur loc, centralizate, toate informațiile despre patrimoniu și despre obligațiile fiscale proprii, gestionate atât de primăria localității unde au domiciliul, cât și de alte primării sau instituții ale administrației centrale. Persoanele fizice au acces la informații din PatrimVen, prin intermediul Spațiului Privat Virtual
– în beneficiul administrației publice – sursă de date și informații la dispoziția autorităților și instituțiilor publice pentru exercitarea atribuțiilor acestora
– să reducă la maxim interacțiunea fizică și utilizarea documentelor în format hârtie între instituțiile publice și cetățean
– să asigure interoperabilitate cu sistemul informatic al MFP pentru toate instituțiile, fie că dețin sisteme informatice, fie că folosesc procese manuale.

Modificari pentru contabili! Ministerul de Finante vrea sa aduca atributii noi contabililor si sa schimbe regulile CECCAR

Accesul autorităților și instituțiilor publice la sistemul informatic PatrimVen se face în baza unui protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile din cadrul sistemului informatic, precum și descrierea interfețelor de acces la acesta. Autoritățile și instituțiile publice vor solicita motivat accesul la serviciile PatrimVen.

Motivările sunt analizate de ANAF și odată ce accesul a fost agreat, instituția publică va desemna persoanele, maxim două, cu rol de administrator de interoperabilitate. Acestea vor putea înrola alte persoane din cadrul instituției ca utilizatori ai PatrimVen. Datele şi informaţiile furnizate de MFP, respectiv ANAF, sunt supuse secretului fiscal. Ele sunt păstrate în PatrimVen și utilizate cu respectarea tuturor prevederilor legale în vigoare cu privire la securitatea datelor. Accesul la date, ca și accesul la sistem, sunt auditate. O atenție deosebită este acordată protecției datelor cu caracter personal, cu stricta respectare a prevederilor Legii nr. 677/2001.

Menționăm că, extinderea Spațiului Privat Virtual, sistem aflat în sinergie cu PatrimVen, este o altă măsură asumată de MFP în Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, pentru perioada 2015-2020.

Persoanele fizice au posibilitatea să utilizeze gratuit Spațiul Privat Virtual – un serviciu electronic disponibil la adresa https://pfinternet.anaf.ro, prin intermediul căruia pot verifica online situația fiscală personală (obligații fiscale, decizii de impunere, situația declarării contribuţiilor de asigurări sociale de către angajator), pot obține adeverințe de venit și certificate de atestare fiscală, sau pot depune Declarațiile D200, D230, D220 în format electronic.

Stiri pe aceeasi tema

Reducerea CAS nu se mai aplica pentru ca Guvernul nu are bani

Cristiana Petrariu Bota

Producatorii de masini au inceput sa fabrice autoturisme cu viteza plafonata in jos

Cristiana Petrariu Bota

Daianu: Va fi o mare problema in economie daca se aplica noua grila de salarizare si relaxarea fiscala

Cristiana Petrariu Bota

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult