CNA a adoptat noul Cod de reglementare a continutului audiovizual. Potrivit acestuia, copiii cu varste intre 3 si 15 ani nu mai pot aparea in reclame la alimente

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota februarie 14, 2017 15:33

CNA a adoptat noul Cod de reglementare a continutului audiovizual. Potrivit acestuia, copiii cu varste intre 3 si 15 ani nu mai pot aparea in reclame la alimente

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a adoptat noua forma a Codului de reglementare a continutului audiovizual. Potrivit documentului, copiii cu varste intre 3 si 15 ani nu vor mai putea aparea in reclame la produse alimentare. Propunerea ca minorii sa nu mai apara in reclamele la alimente difuzate de radiouri si televiziuni a fost facuta de Valentin Jucan in septembrie 2015.

Valentin Jucan, membru al CNA, a scris pe pagina sa de socializare: “Astazi, Consiliul National al Audiovizualului a adoptat o noua forma a Codului de reglementare a continutului audiovizual.

In procedura de modificare am introdus un articol extrem de important, care prevede: ‘Art. 117, Publicitatea la produsele alimentare trebuie sa respecte urmatoarele conditii: (…) b) sa nu incurajeze consumul de alimente prin folosirea in publicitate a minorilor cu varsta intre 3 si 15 ani'”.

Jucan a explicat ca modificarea a fost necesara deoarece este “esentiala introducerea unei discipline in publicitate, in raport cu minorii si cu rolul pe care parintele il are”. Acesta a mai aratat ca aceasta norma vine ca urmare a lipsei in societate a educatiei alimentare si a lipsei responsabilitatii celor care isi promoveaza produsele, folosindu-se de credulitatea copiilor.

“Protectia superioara a minorului este esentiala intr-o societate imatura in domeniul responsabilitatii alimentare”, isi incheie Jucan postarea. Acesta sustine ca masura adoptata “este pentru copiii nostri”, “pentru sanatatea lor”.

 

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.