Comisia Europeana propune noi reglementari pentru Google, Facebook, Amazon sau alte platforme online

Ioana Badulescu
By Ioana Badulescu aprilie 26, 2018 21:35

Comisia Europeana propune noi reglementari pentru Google, Facebook, Amazon sau alte platforme online

Comisia Europeană a propus joi noi reglementări pentru motoarele de căutare și alte platforme online, cum sunt Google, Amazon sau Facebook, susținând că astfel va oferi mai multă protecție firmelor mici din Uniunea Europeană, inclusiv România, care se promovează pe internet, noteaza start-upcafe.ro.

Propunerea legislativă este sub forma unui regulament european, care are nevoie de aprobarea Parlamentului European și a Consiliului UE, pentru a intra în vigoare, fără să necesite transpunerea de către statele membre în legislațiile naționale.

„Astăzi, Comisia Europeană propune noi norme cu privire la platformele on-line, oferind întreprinderilor mici o plasă de siguranță în economia digitală” – a anunțat, joi, CE, într-un comunicat remis StartupCafe.ro.

Comisia susține că vine astfel cu „măsuri legislative de garantare a transparenței și echității în relațiile cu platformele”:

Sporirea transparenței:
Furnizorii de servicii de intermediere on-line trebuie să se asigure că termenele și condițiile pe care le impun utilizatorilor profesionali sunt ușor de înțeles și ușor de accesat. Printre acestea se numără expunerea, în prealabil, a motivelor posibile pentru eliminarea sau suspendarea unui utilizator profesional de pe o platformă. Furnizorii trebuie, de asemenea, să respecte un termen minim rezonabil de preaviz pentru aplicarea modificărilor aduse termenelor și condițiilor.

În cazul în care un furnizor de servicii de intermediere on-line suspendă sau pune capăt, total sau parțial, ofertei unui utilizator comercial, furnizorul va trebui să își motiveze decizia. De asemenea, furnizorii acestor servicii trebuie să formuleze și să publice politici generale privind: (i) datele generate prin serviciile lor la care se poate avea acces, de către cine și în ce condiții; (ii) modul în care tratează propriile bunuri sau servicii comparativ cu cele furnizate de utilizatorii lor profesionali și (iii) modul în care utilizează clauzele contractuale pentru a solicita gama de produse și servicii cea mai favorabilă sau prețul cel mai favorabil pentru produsele și serviciile furnizate de utilizatorii lor profesionali [așa-numitele clauze ale națiunii celei mai favorizate (MFN)].

În fine, atât serviciile de intermediere on-line, cât și motoarele de căutare on-line trebuie să prezinte criteriile generale în baza cărora stabilesc clasamentul produselor și serviciilor în rezultatele căutării.

Citeste mai mult pe startupcafe.ro

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.