Cum se fac de ras partidele in campania electorala. Campionul detasat al gafelor, PNL

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota noiembrie 25, 2016 10:30

Cum se fac de ras partidele in campania electorala. Campionul detasat al gafelor, PNL

Campania electorala pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie reuseste sa exceleze, cel putin pana acum, la capitolul gafe. Jurnalistii de la Adevarul au facut o trecere in revista a gafelor facute de partide in aceasta campanie, in goana dupa voturi. Campion detasat este PNL, insa nici celelalte formatiuni politice nu sunt mai breze.

Partidele politice au vrut sa iasa din rutina si sa-si atraga votantii prin mesaje amuzante, insa de multe ori au reusit sa se faca de ras prin afise neinspirate, chiar blamabile. Campionul detasat al acestora e PNL, insa ridicoli au fost si cei din PSD, ALDE, USR si PRU, scriu cei de la Adevarul intr-un articol intitulat “Cum se faulteaza singure partidele”.

PNL a postat miercuri, pe pagina de Facebook a partidului, o imagine prelucrata cu presedintele PSD Liviu Dragnea, in aceasta fiind prezente mai multe simboluri comuniste – printre care secera si ciocanul, dar si o uniforma asemanatoare cu cea purtata de Stalin. Pe langa un mesaj al lui Dragnea, „Dupa alegeri, toti vor plati“, in imagine era si tagul POGROMdeguvernarePSD, aluzie la programul de guvernare al PSD. Folosirea cuvantului pogrom, adica „ucidere in masa a membrilor unui grup national minoritar“, conform DEX, cel mai probabil i-a facut pe liberali sa-si retraga mesajul de pe Facebook.

Campania PSD nu a stralucit cu nimic, insa nu a fost marcata de gafe de proportii. Liderul PSD Liviu Dragnea a fost singurul care a dat cu bata in balta in momentul in care, din calitatea de condamnat penal pentru fraudarea Referendumului din 2012, a acuzat suspiciuni de frauda electorala din partea Guvernului. Declaratia lui Dragnea a generat ironii din partea presedintelui Klaus Iohannis, care a intrebat, retoric, „Chiar el?“

Specialistul in comunicare politica, Radu Magdin, arata ca PNL este liderul gafelor de comunicare in aceasta campanie electorala. Liberalii au fost autorii mai multor mesaje care, cu toate ca aveau un continut coerent, daca erau citite cuvintele ingrosate, se intelegea un mesaj total diferit. Un exemplu este afisul cu Dacian Ciolos care avea urmatorul mesaj: „1 an cu Ciolos, reducerea birocratiei prin zero copii legalizate notarial“. Din modul in care a fost construit afisul se intelege doar „1 an cu Ciolos, zero“, acest lucru in care adversarii din PSD vorbesc mereu de echipa lui Ciolos ca de Guvernul Zero.

Sociologul Alfred Bulai nu crede ca aceste gafe de comunicare influenteaza intr-un sens sau altul scorul electoral al partidelor.

Articolul integral poate fi citit pe site-ul Adevarul.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.