„Despre sanatate, cu responsabilitate”, prima campanie de educare despre consumul responsabil de medicamente fara prescriptie medicala

Ioana Badulescu
By Ioana Badulescu octombrie 31, 2017 16:05

„Despre sanatate, cu responsabilitate”, prima campanie de educare despre consumul responsabil de medicamente fara prescriptie medicala

RASCI lansează campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”, prima campanie de educare a românilor despre consumul informat și responsabil de medicamente fără prescripție medicală, suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală.

În săptămâna 30 octombrie – 3 noiembrie, prin intermediul campaniei, medici, pacienţi şi famiile acestora vor fi invitaţi la Radio Guerrilla, în cadrul emisiunii Guerrilla de Dimineaţă, pentru a-şi spune poveştile, a explica prin ce experienţe trece un pacient, care sunt etapele diagnosticării şi cât de important este tratamentul.

„În contextul în care, pe de o parte, publicul are acces la informații incomplete, incorecte sau înșelătoare despre categoriile de produse pe care le reprezentăm (medicamente fără prescripție medicală, suplimente alimentare și dispozitive medicale pentru îngrijire personală) iar, pe de altă parte, legislația curentă cu privire la comunicarea acestor produselor lasă loc de interpretări, considerăm că un astfel de demers educațional este absolut necesar pentru a îmbunătăți educația pentru sănătate a consumatorilor români”, declară Diana Mereu, Director Executiv RASCI (Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale).

Inițiată de RASCI, campania „Despre sănătate, cu responsabilitate” se desfășoară cu sprijinul Ministerului Sănătății, Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale (ANMDM), Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), Colegiului Farmaciștilor din România (CFR) și al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC).

„Este important să existe o colaborare între factorii de decizie, autoritățile de reglementare, profesioniștii din domeniul sănătății, reprezentanți ai industriei și consumatori, pentru ca un astfel de demers să contribuie la educarea, respectiv îmbunătățirea stării generale de sănătate a românilor pe termen lung. Ne bucurăm că o astfel de inițiativă vine din partea industriei și salutăm dedicarea și angajamentul RASCI”, declară Nicolae Fotin, Președintele Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale.

Campania se adresează publicului general, profesioniștilor din domeniul sănătății, autorităților și instituțiilor statului. Aceasta urmărește să contribuie nu doar la informarea, ci și la responsabilizarea consumatorilor.

„Un pacient informat și responsabil trebuie să aibă capacitatea să facă distincția între situațiile în care își poate gestiona singur starea de sănătate și cele în care este necesar controlul medical și recomandarea avizată a unui specialist”, explică dr. Rodica Narcisa Tănăsescu, președintele Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF). „Orice semn de boală, care nu se ameliorează în câteva zile, sau chiar pare a se agrava, în pofida unor măsuri nefarmacologice sau a unui tratament simplu (cu medicamente fără prescripție de exemplu), necesită consult medical. Informațiile incomplete, din surse neautorizate si neprofesioniste, incorecte sau înșelătoare pot avea un impact negativ asupra oamenilor și asupra stării lor de sănătate pe termen mai scurt sau mai lung”, declară dr. Rodica Narcisa Tănăsescu, Președintele Societății Naționale de Medicina Familiei.

Campania a fost lansată oficial în cadrul unei dezbateri cu reprezentanți ai autorităților, instituțiilor și profesioniștilor din domeniul sănătății, precum și ai industriei farmaceutice și media. Invitaţii au dezbătut subiecte ca: îmbunătățirea stării generale de sănătate și creșterea speranței de viață prin dezvoltarea și consolidarea educației pentru sănătate la nivelul populației, beneficiile economice și reducerea presiunii asupra sistemului de sănătate ca urmare a promovării administrării responsabile, ȋntr-un mod informat, de produse din categoriile reprezentate. Totodată, nevoia unei reglementări clare a constituit un subiect de discuție, avându-se în vedere crearea unui cadru legislativ unitar și echitabil cu privire la comunicarea acestor categorii de produse.

Campania „Despre sănătate, cu responsabilitate” este un demers educațional pe termen lung, cu scopul îmbunătățirii stării generale de sănătate a consumatorilor români, iar prima etapă a campaniei se desfășoară până la finalul anului 2017.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.