Despre SEO. Pasii pe care ii parcurge o agentie SEO pentru optimizarea unui site

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota decembrie 9, 2015 22:00

Despre SEO. Pasii pe care ii parcurge o agentie SEO pentru optimizarea unui site

SEO (Search Engine Optimization) este o activitate prestata de o agentie cu scopul de a ajuta un site sa fie gasit cat mai sus in rezultatele motoarelor de cautare, pe anumite cuvinte cheie relevante pentru acel site. Practic, este un serviciu de control al calitatii pentru orice afacere online, deoarece o agentie SEO nu numai ca aduce mai mult trafic, ci ajuta si la marirea ratei de conversie.

Optimizarea unui site necesita eforturi de durata si indeplinirea unor criterii de calitate, in conformitate cu cele ale motoarelor de cautare. De asemenea, este nevoie de o intelegere profunda a felului in care functioneaza acestea si a algoritmilor lor, care se actualizeaza la anumite intervale de timp si care depind de relevanta continutului, de felul in care este construit site-ul si de popularitatea lui pe web. Numai tinand cont de toate aceste aspecte, reuseste o agentie SEO sa creasca pozitiile unui site in afisarile organice.

Te-ar putea interesa si: Tehnici SEO pentru ca site-ul tau sa fie indexat in motoarele de cautare

Si, avand in vedere ca majoritatea traficului si a conversiilor de pe Internet incep cu Google, serviciile SEO devin indispensabile unui business online.

Pasii pe care ii parcurge o agentie SEO pentru optimizarea unui site

1. Auditul site-ului. Pentru a imbunatati locul unui site pe anumite cuvinte cheie, este nevoie de o intelegere foarte buna a afacerii respective, a obiectivelor de marketing, a domeniului in care activeaza, dar si a competitiei. O agentie SEO profesionista va incepe procesul de optmizare cu un audit exhaustiv al site-ului.

Va analiza popularitatea si arhitectura site-ului, continutul, elementele de design si structura fisierelor. In aceasta etapa, se identifica toate problemele care ar putea afecta pozitionarea in Google si, pe baza lor, se creeaza un plan pentru imbunatatirea site-ului pe termen lung.

Citeste si: FLAVIU TURCU, profesor la UBB Cluj, a primit un premiu echivalent cu Oscarul

In cadrul auditului tehnic, o agentie SEO verifica toate linkurile site-ului si limitarile tehnice, cum ar fi viteza de incarcare, robots.txt, sitemap, erori de accesare (de exemplu 404) si multe altele. Se identifica continutul duplicat, problemele de design si se analizeaza linkurile interne. Se face si un audit al linkurilor externe si o analiza a celor mai relevante cuvinte cheie, pentru a se asigura ca site-ul atrage publicul tinta si genereaza cat mai multe conversii.

2. Optimizarea on-page. Aceasta etapa este piatra de temelie a oricarei afaceri online. Ea include optimizarea Title-urilor (titlurile paginilor site-ului, pe care Google le arata utilizatorilor), a Meta-tag-urilor (descrierea pe scurt a paginilor respective), a tagurilor HTML (care arata motoarelor de cautare partile esentiale ale unui site), a cuvintelor cheie, a linkurilor si a imaginilor.

3. Optimizarea Off-page. Dupa audit si optimizarea on-site, o agentie SEO incepe sa se ocupe de promovarea site-ului pe web. Scopul acesteia este de a construi brand awareness, de a pozitiona site-ul cat mai sus in rezultatele motoarelor de cautare si de a trage vizitatori. Optimizarea off-page este un proces continuu, care se deruleaza pe termen lung si consta in crearea de continut optimizat, crearea de linkuri de calitate si implicarea activa in Social Media.

Sursa: iagency.ro

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.