Firmele se pot promova pe plan extern printr-un program adoptat de Guvern. Suma nerambursabila pentru fiecare beneficiar este de maximum 50.000 lei

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota ianuarie 25, 2017 18:59

Firmele se pot promova pe plan extern printr-un program adoptat de Guvern. Suma nerambursabila pentru fiecare beneficiar este de maximum 50.000 lei

Guvernul a adoptat, in ultima sedinta, un program de promovare a firmelor romanesti pe pietele externe. Prin intermediul acestui instrument, firmele se pot promova pe plan extern, suma nerambursabila pentru fiecare beneficiar fiind de maximum 50.000 lei.

Puteti afla mai jos ce tipuri de activitati sunt sustinute de Guvern prin alocatie financiara nerambursabila. Printre acestea se nuara participari la targuri si expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu, participari la misiuni economice in strainatate, crearea identitatii vizuale a unei firme, realizarea unui site pe Internet sau participari la cursuri de pregatire, in tara sau in strainatate.

Ordonanta de Urgenta adoptata de Guvern face referire la Programul de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, un nou instrument de promovare individuala a intreprinderilor mici si mijlocii.

Programul faciliteaza promovarea produselor si serviciilor IMM-urilor pe pietele externe, stimuland comunicarea si parteneriatul in afaceri si pregatind intreprinzatorul in domeniul tehnicilor de promovare pe noi piete.

In cadrul programului, fiecare beneficiar poate obtine pe parcursul unui an maximum 50.000 lei, suma nerambursabila. Anual, se estimeaza un numar de maxim 500 de beneficiari.

Vezi si: Guvernul a modificat termenul de depunere a declaratiilor fiscale si de plata a creantelor scadente

Prin alocatie financiara nerambursabila, programul sustine urmatoarele tipuri de activitati:

Participari la targuri si expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu;
Participari la misiuni economice organizate in strainatate;
Crearea identitatii vizuale a unei firme (marca, sigla, slogan);
Realizarea unui site pe Internet/aplicatie pentru mobil, pentru prezentarea activitatii solicitantului si a produselor promovate, in limba romana si cel putin intr-o limba de circulatie internationala;
Participari la cursuri de pregatire, in tara si/sau in strainatate, in domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi piete;
Documentare de piata si alte tipuri de activitati de promovare si sustinere a internationalizarii.

„Internationalizarea reprezinta o gura de oxigen pentru multe firme romanesti mici si mijlocii. Un procent de 4,67 din IMM-urile romanesti au activitati de export, Romania situandu-se la mai putin de jumatate din media europeana. Consider ca este momentul ca Romania sa faca fata competitiei globale si cred ca acest program ofera sprijin real in domeniu”, a spus ministrul Florin Jianu.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.