Iohannis critica legea privind autonomia Tinutului Secuiesc: Este inadmisibil asa ceva. Jó napot kivanok, PSD! (Va doresc o zi buna, PSD)
Breaking NewsPolitica

Presedintele Klaus Iohannis a avut miercuri o noua sedinta de lucru, la Palatul Cotroceni, la care a participat premierul, mai multi ministri din Guvern si seful DSU, Raed Arafat. Inaintea sedintei, Iohannis a iesit public pentru a critica adoptarea tacita a unui proiect care prevede autonomia Tinutului Secuiesc.

„Este inadmisibil asa ceva. Eu nu mai vreau ca aceasta majoritate toxica pesedista sa hotarasca impotriva Romaniei si impotriva romanilor. Este inadmisibil asa ceva si, pana cand sunt eu Presedintele Romaniei, o astfel de lege nu va exista. Va multumesc! Jó napot kivanok, PSD! (Va doresc o zi buna, PSD)”, a spus Iohannis.

Iata declaratia presedintelui:

„Jó napot kivanok, PSD! (Va doresc o zi buna, PSD)

Este incredibil, dragi romani, ce se intampla in Parlamentul Romaniei. PSD a ajutat UDMR sa treaca prin Camera Deputatilor o lege prin care da autonomie larga Tinutului Secuiesc. Este incredibil unde s-a ajuns cu acest PSD! Este incredibil ce intelegeri se fac in Parlamentul Romaniei! In timp ce noi, eu, guvernul, celelalte autoritati ne luptam pentru vietile romanilor, ne luptam ca sa scapam de aceasta pandemie, PSD, marele PSD, se lupta in birourile secrete din Parlament, ca sa dea Ardealul Ungurilor.

Jó napot, Ciolacu! (Buna ziua, Ciolacu) Oare ce v-a promis liderul de la Budapesta, Viktor Orban, in schimbul acestei intelegeri? Vedeti, dragi romani, asta inseamna o majoritate toxica, majoritatea toxica pesedista. De aceea, dragii mei, se intelege acum poate mai bine de ce am vrut alegeri anticipate. Eu nu mai vreau ca problemele importante ale natiunii sa fie hotarate de PSD. Eu nu mai vreau ca aceasta majoritate toxica pesedista sa hotarasca impotriva Romaniei si impotriva romanilor. Este inadmisibil asa ceva si, pana cand sunt eu Presedintele Romaniei, o astfel de lege nu va exista. Va multumesc!”, a declarat Klaus Iohannis.

Senatorii au fost convocati in sedinta, de la ora 14, cu un singur proiect pe ordinea de zi: autonomia Tinutului Secuiesc.

Legea a fost subiect de dispute politice miercuri dimineata, dupa ce proiectul a fost adoptat tacit, fara dezbatere, de Camera Deputatilor. Adoptarea tacita presupune ca legea nu a ajuns pe ordinea de zi, pentru a putea fi adoptata sau respinsa, si trece de prima camera a Parlamentului fara sa fie votata de deputati. Senatul este camera decizionala, iar partidele parlamentare anunta ca vor respinge proiectul initiat de trei parlamentari UDMR.

Adoptarea tacita a autonomiei Tinutului Secuiesc a fost principalul subiect al diminetii de miercuri pentru politicienii din Parlament, care s-au grabit sa trimita reactii publice in care sa acuze adversarii politicii de „iresponsabilitate”, pentru ca „au uitat” sa dezbata un astfel de proiect, care dupa expirarea termenului de dezbatere a fost adoptat tacit. Vina a fost pasata de la un partid la altul.

Articole asemănătoare

Klaus Iohannis a fost premiat in SUA pentru apararea valorilor democratiei cu distinctia Light Unto the Nations

Delia Ion