LIDL si PENNY ar putea avea in curand concurenta puternica pe piata de retail din Romania

Delia Ion
By Delia Ion mai 9, 2017 10:44

LIDL si PENNY ar putea avea in curand concurenta puternica pe piata de retail din Romania

Romania ar putea avea in anii urmatori o noua intrare importanta pe segmentul de retail. Aldi, unul dintre cunoscutii discounteri germani, a inceput deja procesul de recrutare a echipei de manageri, lucru care demonstreaza intentia companiei de a deschide magazine intr-o piata dominata in acest moment de Lidl si Penny.

Primele informatii referitoare la procesul de recrutare al companiei dau ca sigur faptul ca oferta este peste salariile oferite in acest moment pe segmentul de profil. Astfel, un manager de expansiune poate ajunge si la un salariu de 5.000 de euro, cu mentiunea ca vor fi diferente intre salariul primit de un roman si cel primit de un expat. Un roman a r urma sa primeasca un salariu raportat la remuneratiile celorlalti jucatori din Romania in timp ce un strain ar urma sa primeasca un salariu calculat pe baza lefurilor din tara de provenienta dar si pe baza veniturilor anterioare ale persoanei respective.

 

Totusi, intrarea oficiala ar putea avea loc peste 3-5 ani sau chiar mai tarziu, afirma aceleasi surse din retail si din piata de recrutare. Prin comparatie, dis-coun­terul Lidl a venit in 2002 si dupa ce a facut recrutarile, a inceput sa cumpere terenuri. Oficial insa, nemtii au intrat in 2011, cand au deschis primele magazine de la zero si au preluat si reteaua Plus Discount. Tatonarile Aldi pentru piata locala vin intr-o perioada in care magazinele de tip discount castiga teren. Segmentul de discount a ajuns sa aiba o cota de piata de circa 11% la finalul anului trecut, in urcare de la 8% in 2012 si 6% in 2008.

Cele două retele de magazine de discount – Lidl si Penny Market – au afaceri anuale ce merg spre 2 mld. euro anul trecut, potrivit estimarilor ZF. In cazul Aldi, in piata exista doua variante vehiculate. Prima ia in calcul o expan­siune dupa modelul Lidl, res­pectiv o achizitie si apoi expansiune de tip greenfield. A doua este cea in care nemtii merg doar cu magazine de la zero, asa cum au facut si pe majoritatea pietelor pe care sunt.

Comertul alimentar local este o piata dominata de zece retele cu actionariat strain, acestea con­troland circa 60% din piata de 20 mld. euro. Grupul german Aldi a fost fondat in 1946 de doi frati, Karl si Theo Albrecht.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.