Ministerul Transporturilor are planuri mari pentru Portul Constanta

Ioana Badulescu
By Ioana Badulescu octombrie 6, 2017 11:37

Ministerul Transporturilor are planuri mari pentru Portul Constanta

Ministerul Transporturilor are planuri mari pentru Portul Constanta. Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a declarat ca pentru Portul Constanta sunt prognozate investitii de peste un miliard de euro pana in 2030, fondurile pentru acestea urmand sa vina atat din bugetul Comisiei Europene, cat si de la bugetul de stat, printre proiecte aflandu-se cresterea adancimii bazinelor, extinderea la patru benzi a drumurilor cu tranzit mare si dezvoltarea capacitatii feroviare.

Razvan Cuc a participat joi la deschiderea Silk Road Summit, eveniment organizat in Terminalul de Pasageri al Portului Constanta. Ministrul a spus in discursul sau ca aceasta dezbatere va permite celor prezenti sa identifice noi oportunitati de dezvoltare si de diversificare a cooperarii economice si a relatiilor bilaterale dintre Romania si tarile de pe “Drumul Matasii”.

El a mai spus ca Portul Constanta este „o veritabila placa turnanta” intre traficul de marfuri dintre Asia si Europa.
“Prin pozitia sa la Marea Neagra, dar si in Europa, Portul Constanta reprezinta o veritabila placa turnanta in traficul de marfuri dintre Asia si Europa, fiind cel mai mare Port la Marea Neagra din Romania. Principalul nostru deziderat si datorie in acelasi timp este sa valorificam la maxim pozitia geostrategica a celui mai mare port la Marea Neagra, prin cresterea tranzitului de marfuri pe directiile est-vest si vest-est”, a sustinut Cuc.

Ministrul Cuc a mai spus ca dezvoltarea activitatii in Portul Constanta reprezinta o prioritate majora a Ministerului Transporturilor, fiind alocat peste un miliard de euro pentru investitii in aceasta zona.

“Acesta este principalul motiv pentru care avem alocata o suma importanta de bani dedicata investitilor in zona portuara, atat din bugetul Comisiei Europene cat si de la bugetul de stat. Vorbim de peste 1.1 miliarde de euro care sunt dedicate strict investitiilor, pana in 2030, pentru: cresterea adancimilor senalelor si a bazinelor, cresterea sigurantei navigatiei, dane specializate in zone cu adancimi mari, dezvoltarea capacitatii feroviare in port, extinderea la patru benzi a drumurilor cu tranzit mare, extinderea si modernizarea utilitatilor (apa, canalizare, electricitate), dezvoltarea de terminale specializate, dezvoltare si modernizare cheuri”, a mai spus ministrul, precizand ca toate aceste investitii au finantarea asigurata, putand fi lansate achizitiile publice pentru realizarea documentatiilor tehnico-economice sau chiar pentru lucrari.

Razvan Cuc a vorbit si despre alte proiecte de investitie, care vor sprijini fluxul de marfuri spre si dinspre Portul Constanta, referindu-se la Coridorul 4, atat rutier, cat si feroviar.

“Coridorul rutier Pan-European 4 intre Nadlac (granita de vest cu Ungaria) si Portul Constanta pe care speram sa-l inchidem cat mai rapid si pentru care in momentul de fata avem lucrari in curs intre Lugoj si Deva (Margina – Deva, Loturile 3, 4 si parte din 2) si proiectare avansata pentru sectoarele lipsa dintre Sibiu si Pitesti si Centura Bucuresti la profil de autostrada. Coridorul feroviar Pan-European 4 Curtici (granita de vest cu Ungaria) – Portul Constanta cu lucrari in curs sau in proiect pentru intreaga lungime ramasa nemodernizata, investitie ce va conduce la cresterea vitezei maxime de circulatie pentru trenurile de marfa la 120 km/h si implicit la scaderea timpilor de intarziere”, a mentionat ministrul. Silk Road Summit se desfasoara in perioada 5-6 octombrie, in Terminalul de Pasageri al Portului Constanta. Evenimentul este organizat de Compania Nationala „Administratia Porturilor Maritime” S.A. Constanta, Organizatia Patronala Constanta Port Business Association si Asociatia Drumul Matasii din Romania. La manifestare participa ficialitati din statele Drumului Matasii, reprezentanti ai ambasadelor, oameni de afaceri si comunitatea portuara din portul Constanta, acestia dezbatand tematica Drumului Matasii si pentru a stabili noi relatii de cooperare in domeniul transportului si schimbului de marfuri pe aceasta ruta.

In cadrul acestui eveniment a avut loc joi, semnarea protocolului de colaborare dintre Portul Baku din Azerbaidjan si Portul Constanta.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.