Telekom Romania lanseaza Telekom Banking, un proiect de servicii financiare

Delia Ion
By Delia Ion octombrie 9, 2017 10:58

Telekom Romania lanseaza Telekom Banking, un proiect de servicii financiare

Telekom Romania, grup controlat de gigantul german Deutsche Telekom, va lansa la jumatatea lunii octombrie un proiect financiar plasat sub brandul Telekom Banking. Va fi un eveniment de marca pentru Telekon de vreme ce, la lansare, vor participa pe langa Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania, Michal Chyczewski, CEO-ul Alior Bank, Magdalena Proga-Stepien, director T-Mobile Banking si Claudia Butac, director general Alior Bank – sucursala Bucuresti.

Alior Bank este o banca poloneza specializata in servicii digitale ale caror servicii vor fi disponibile in aproximativ 10 zile. Nu intamplator apare in ecuatie o banca poloneza caci aceasta tara a reprezentat in ultimii ani locul in care s-au experimentat mai multe servicii bancare digitale.

Mult timp au existat reticente in privinta acestui tip de servicii din cauza riscurilor ridicate, a reglementarilor complexe si a hatisurilor birocratice care erau implicate in astfel de tranzactii. In prezent aceste probleme au fost depasite si, in plus, nevoia de noi servicii la nivel bancar dar si in telecomunicatii au dus la dezvoltarea serviciilor digitale bancare.

Un alt obstacol in calea intrarii companiilor telecom pe piata serviciilor financiare a fost reticenta majoritatii consumatorilor de a se complica deschizand mai multe conturi bancare sau de plati, insa smartphone-ul rezolva acest aspect prin simplificare.

Trei din cei patru operatori mobili mari din Polonia au intrat in parteneriate cu banci in ultimii trei ani, pentru livrarea de servicii financiare digitale.

Rezultatele nu corespund estimarilor initiale, cu mentiunea ca in proiecte IT asteptarile pot fi caracterizate de regula de prea mult optimism, izvorat din entuziasm. insa bancile implicate in aceste proiecte au atras clienti intr-un ritm mai bun decat restul pietei de servicii financiare. La randul lor, operatorii telecom au castigat clienti intr-un ritm mai bun decat in cazul companiilor din acelasi sector care nu au investit in servicii financiare. „Bancile telecom” au reusit un debut bun, nu spectaculos, in proiectele-pilot din Polonia.

Deutsche Telekom, prin T-Mobile Polska, si Alior Bank, au lansat, in anul 2014, un parteneriat care isi propunea sa le prezinte clientilor un serviciu de mobile banking integrat, complet, simplu de folosit si semnificativ mai ieftin in comparatie cu comisioanele percepute de multe dintre bancile traditionale.

Pe de o parte, compania telecom si-a imbogatit oferta cu un portofoliu servicii financiare digitale, ieftine si usor de folosit. Pe de alta parte, Alior Bank a castigat un nou canal de vanzari, cu acces la milioane sau zeci de milioane de potentiali clienti.

La randul lor, consumatorii au primit un cont bancar cu costuri zero si un card de debit, intr-o piata unde, cel putin acum trei ani, standardul in banking era caracterizat de comisioane la aproape orice operatiune. Nu e de neglijat nici abilitatea de a face plati, transferuri online si de a contracta imprumuturi direct de pe smartphone, fara complicatii, nici diferitele discounturi si posibilitati de a obtine cashback in functie de ofertele negociate de banca si operator cu diferiti parteneri.

In vara anului trecut, DT anunta o colaborare cu cooperativa germana de banci BVR pentru integrarea cardurilor bancare in serviciile de tip portofel digital oferite de operatorii telecom pe smartphone-uri, precum serviciul MyWallet al Deutsche Telekom.

In 2014, Vodafone a lansat in Romania serviciul M-Pesa, care le permite clientilor sa trimita si sa primeasca bani, sa plateasca cumparaturi si facturi si sa-si reincarce cartela direct din telefon, fara un cont bancar. Serviciul este suportat pe orice tip de telefon mobil si nu este necesara o conexiune la internet. Platile la comercianti, plata facturilor si reincarcarea cartelei sunt gratuite pentru utilizatorii M-Pesa, iar comisioanele pentru transferul de bani pleaca de la un leu.

Anul trecut, Orange Romania lansa Orange Money, un serviciu de transfer de bani, disponibil de asemenea pentru toate tipurile de telefoane, cu comisioane minime. Serviciul permite si plati la comercianti, plata facturilor Orange sau reincarcarea cartelelor si alimentarea contului unui client Orange Money cu cardul pe website. Serviciul foloseste un cont atasat numarului de telefon, administrarea contului si operatiunile de baza sunt gratuite, iar comisioanele pentru transferuri de bani pornesc de la un leu.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.