Adrian Streinu-Cercel candideaza pentru functia de rector al Universitatii de Medicina si Farmacie Carol Davila din Bucuresti

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota februarie 9, 2020 15:46

Adrian Streinu-Cercel candideaza pentru functia de rector al Universitatii de Medicina si Farmacie Carol Davila din Bucuresti

Directorul Institutului National de Boli Infectioase “Prof. Dr. Matei Bals”, Adrian Streinu-Cercel, candideaza pentru functia de rector a Universitatii de Medicina si Farmacie “Carol Davila” din Bucuresti. Adrian Streinu Cercel este absolvent al UMF Carol Davila, promotia 1982.

Inscrierile pentru functia de rector s-au incheiat vineri, 10 ianuarie, iar prima runda de alegeri va avea loc pe 10 februarie, urmand ca pe 17 februarie sa aiba loc cel de-al doilea tur de scrutin. Cei trei candidati inscrisi pentru functia de rector sunt profesori la UMF Bucuresti si lucreaza in spitalele din Capitala. In prezent, rectorul Universitatii ”Carol Davila” este academicianul Ioanel Sinescu, care se afla la al doilea mandat.

Amintim ca trei medici cunoscuti s-au inscris pentru alegerile pentru functia de rector al UMF Bucuresti. Este vorba despre prof. univ. dr. Viorel Jinga, prof. univ. dr. Poiana Catalina si prof. univ. dr. Adrian Streinu-Cercel. l

Tehnologia si digitalizarea sunt instrumente prin care putem construi modele, inclusiv in campul universitar al medicinei,  sustine profesorul Streinu-Cercel, candidat la functia de rector al Universitatii de Medicina si Farmacie ”Carol Davila” din Bucuresti, adaugand ca ”studentul de acum nu mai este un student 2D, cum am fost noi, el este un student 3D si va fi un student 4D”.

”Daca noi vrem sa dezvoltam Universitatea, si cu siguranta toata lumea vrea acest lucru ca suntem totusi in secolul al XXI-lea si am petrecut totusi douazeci de ani din acest secol, in contextul in care gadget-urile s-au dezvoltat atat de mult, trebuie sa folosim tehnologia de realitate augmentata pentru studenti. Studentul de acum nu mai este un student 2D, cum am fost noi, el este un student 3D si va fi un student 4D. Vede in complexitate organismul si vede altfel raportul dintre organe si vase. Intelege altfel patologia si cum se produc mecanismele din organism”, a declarat directorul Institutului National de Boli Infectioase ”Prof. Dr. Matei Bals”.

In context, Streinu-Cercel face referire la necesitatea de modificare a curiculei universitare si mentioneaza relatia buna pe care o are colegii din universitate, intr-un interviu acordat pentru caleaeuropeana.ro.

”Relatia mea cu colegii din universitate este una foarte buna. Avem insa cateva elemente care tin de fiecare in parte si de locul unde lucreaza. Stim foarte bine ca avem ani pre-clinici, unde studentul vine si invata la greu o serie de informatii pe care noi, pe urma, in anii clinici le folosim si le generam modalitatea de gandire prin algoritmii de lucru. In acest context, trebuie sa revizuim intreaga curicula, atat a anilor pre-clinici, cat si a anilor clinici, in concordanta cu ce avem in acest secol al XXI-lea. In concordanta cu ce? In concordanta cu tehnologia. Fiziologia, desi este aceeasi, ea poate fi prezentata in cu totul alt mod si pus studentul sa invete si sa iti spune tie, profesorul, ce si cum. Nu mai putem sa ramanem la nivelul vine profesorul, tine speech-ul, studentul ia notite. Chestia este trebuie sa se modifice”, spune candidatul la functia de rector al UMF ”Carol Davila”.

In opinia profesorului Adrian Streinu-Cercel, modalitatea in care studentul este examinat trebuie reformata.

”In momentul de fata, avem sesiuni de examene. In ziua cutare te duci la boli infectioase. Nu, trebuie sa fie o platforma in care studentul vine si spune: azi sunt pregatit, vreau sa dau sapte examene. Se duce dimineata la ora 7:00 la infectioase, intra in sala de examen, isi ia tableta, incepe sa completeze in timpul respectiv tot ce are de completat, a terminat, la revedere. Totul se duce in sistem, sistemul iti spune ai luat atatea puncte. Vrei sa-ti maresti nota? Vii maine si iti maresti nota. Dupa ce a terminat la boli infectioase, vrea sa se duca la anatomie patologica, completeaza ce are de completat, si se duce la chirurgie in aceeasi zi. De ce sa-l mai fortez eu acum cand tehnologia este la indemana? Pentru asta, insa, cadrul didactic trebuie sa gandeasca sa faca intrebari. Se schimba paradigma si da o cazuistica. Si una este sa gandesti intr-o cazuistica gandita din aproape in aproape de profesor si studentul nu va face decat sa replice. Atunci se replica modele, se replica informatia si se creeaza algoritm de diagnostic in capul studentului”, a mai spus el, precizand ca modelele nu trebuie neaparat preluate de undeva, ci ele pot fi create.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.