Amenzi mai mari pentru apelurile false la 112. Totodata, cartelele preplatite nu se vor mai putea vinde decat cu buletinul de la 1 ianuarie 2020

Ioana Badulescu
By Ioana Badulescu octombrie 3, 2019 14:02

Amenzi mai mari pentru apelurile false la 112. Totodata, cartelele preplatite nu se vor mai putea vinde decat cu buletinul de la 1 ianuarie 2020

Apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numerele 113 ori 114 se sanctioneaza cu amenzi mai mari, care pornesc de la 500 de lei si ajung la 1.000 de lei. De asemenea, alertarea falsa a agentiilor specializate de interventie este sanctionata cu amenzi de la 1.500 de lei la 5.000 de lei.   

Guvernul Dancila a impus prin Ordonanta de Urgenta, in luna august, obligatia ca operatorii de telefonie mobila sa colecteze datele personale ale celor care cumpara cartele prepay. Cartelele preplatite nu se vor mai putea vinde decat cu buletinul de la 1 ianuarie 2020, iar cei care detin deja astfel de cartele si nu vor sa-si dea datele personale nu vor mai beneficia de servicii de la 1 septembrie 2020, se arata in Ordonanta de urgenta care modifica sistemul 112 si care a fost publicata in Monitorul Oficial in 3 septembrie. Datele personale ale utilizatorilor de telefonie vor fi stocate 5 ani de STS, iar amenzile pentru alertarea falsa au crescut de 5 ori, pana la 5.000 de lei.

Politia Romana reaminteste ca noile sanctiuni pentru apelarea falsa sau abuziva a numarului 112 vor putea fi aplicate de astazi, 3 octombrie.

Iti recomandam si: Spaga din spitale inca exista, dar la un nivel mai scazut, sustine ministrul Sanatatii: Suntem de vina cu totii, si pacientii si personalul medical

Amenzi majorate semnificativ pentru alertarea falsa, astfel:
– apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numarul 113 ori la numarul 114 se sanctioneaza cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei;
– alertarea falsa a agentiilor specializate de interventie, cu amenda de la 1.500 lei la 5.000 lei.

Apelarea abuziva este definita astfel:

apelarea repetata, cu rea intentie, a numarului 112, fara ca apelantul sa justifice o stare care necesita actiunea agentiilor specializate de interventie, sau apelarea numarului 112 pentru a aduce injurii operatorilor.

Mesajul abuziv este definit astfel:
transmiterea repetata de mesaje scurte (SMS) catre numarul 113, cu rea intentie, de catre o persoana care nu este inregistrata la administratorul SNUAU, sau transmiterea unui mesaj scurt (SMS) catre numarul 113 pentru a aduce injurii operatorilor, precum si transmiterea repetata catre numarul 114, cu rea intentie, a unor mesaje care nu respecta conditiile cu privire la transmisterea mesajelor cu informatia de localizare.

Alertarea falsa este definita astfel:
utilizarea intentionata a numarului 112 pentru determinarea alarmarii sau interventiei agentiilor specializate de interventie in mod nejustificat.

Agentiile specializate de interventie sunt: structurile autoritatilor administratiei publice, care au rolul de interventie imediata pentru solutionarea urgentelor in domeniul ambulantei, Serviciilor Mobile de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (S.M.U.R.D.), politiei, jandarmeriei, serviciilor publice profesioniste si voluntare pentru situatii de urgenta, inclusiv S.M.U.R.D., contra terorismului, precum si alte structuri stabilite prin hotarare a Guvernului.

Numarul de urgenta 112 este gratuit si poate fi apelat din orice retea de telefonie fixa sau mobila.

Exemple de situatii de urgenta:
accidente de aviatie/la metrou/feroviare/cu victime persoane blocate/navale/montane/in pesteri, canioane/determinate de factori de mediu, avarii sau accidente industriale, explozii, incendii, arsuri termice/electrice/chimice, cutremure, fenomene hidrologice/meteo periculoase, fulgerati/trasniti, persoane cazute in locuri publice, conflicte si agresiuni fizice, talharii, furturi, folosirea armamentului, persoane disparute/gasite etc.

Nu reprezinta o urgenta:
– accidentele rutiere fara victime(tamponari), aflarea datei si a orei, aglomerarea traficului, incarcarea cartelelor de telefoane mobila,
– inundatie in apartament sau subsolul blocului, pierderea sau gasirea de obiecte personale,
solicitarea de informatii despre numarul de telefon, emitere cartii de identitate, pasaportului, cazierului, despre trafic sau programul institutiilor publice etc.

Peste 921.000 de apeluri la 112 au fost clasificate drept abuzive in primele opt luni din acest an, iar dintre acestea 658.920 de apeluri au fost initiate de catre persoane care au mai apelat Serviciul de urgenta 112 de cel putin doua ori in aceasta perioada, a precizat pentru HotNews.ro Serviciul de Telecomunicatii Speciale. Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor in urma alertarii false a echipajelor de interventie se fac insa de catre persoanele imputernicite din MAI.

Potrivit STS, in primele 8 luni ale anului 2019, dintr-un total de 3.678.525 apeluri non-urgente, au fost clasificate ca fiind abuzive 921.845 de apeluri. Din totalul de apeluri abuzive, 474.085 au fost initiate de pe cartele Prepay.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.