Legea Split-TVA a fost promulgata de presedintele Iohannis si va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018
Economie

ANAF anunta noi proceduri si criterii de risc fiscal la acordarea sau retragerea codului de TVA pentru firme

ANAF anunta noi proceduri si criterii de risc fiscal la acordarea sau retragerea codului de TVA pentru firme. Agentia Nationala de Administrare Fiscala precizeaza ca le va acorda sau retrage firmelor codul de TVA daca acestea vor avea risc fiscal ridicat, evaluat conform unor seturi de criterii si proceduri. Noile criterii si proceduri de risc fiscal sunt cuprinse intr-un nou proiect de ordin emis joi de ANAF.

Agenția Națională de Administrare Fiscală le va acorda sau retrage firmelor codul de TVA dacă acestea vor avea risc fiscal ridicat, evaluat conform unor seturi de criterii și proceduri, se arată într-un nou proiect de ordin emis joi de ANAF.

Noul Proiect de ordin pentru stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal în cazul înregistrării și anulării înregistrării în scopuri de TVA ar urma să aborge destul de proaspătul Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 605/2017 privind stabilirea criteriilor pentru condiționarea înregistrării în scopuri de TVA, care fusese publicat în Monitorul oficial pe 1 februarie 2017.

ANAF precizeaza, intr-un comunicat de presa, ca actualizeaza, conform modificarilor Codului Fiscal din luna iulie a.c, printr-un proiect de ordin, procedurile administrative privind înregistrarea/anularea înregistrãrii în scopuri de TVA, devenind astfel mai explicite, transparente si facile pentru contribuabili.

Procedurile vizeazã persoanele impozabile care din un anumit nivel de risc, astfel ca administratia fiscala nu va înregistra în scopuri de TVA, respectiv va anula înregistrarea în scopuri de TVA în cazul în care persoanele impozabile prezintã risc fiscal ridicat.

Mai mult, criteriile în baza cãrora este evaluat riscul fiscal vor fi publice, în vederea transparentizãrii și aplicãrii unui tratament unitar persoanelor impozabile care vor face obiectul acestor proceduri.

In plus, noile modificari procedurale vor reduce perioada de evaluare a riscului fiscal în cadrul procedurii de înregistrare/anularea a înregistrãrii în scopuri de TVA. Aceasta a fost simplificatã în sensul cã, în cadrul audierii, va avea loc inclusiv etapa interviului, astfel încât persoana impozabilã va putea sã prezinte date, informații și documente relevante prin intermediul carora sã demonstreze cã nu se încadreazã în categoria persoanelor impozabile care prezintã risc fiscal ridicat. În acest context, persoanele impozabile au posibilitatea sã obtina codul de înregistrare în scopuri de TVA într-o perioadã de timp mai scurtã.

In prezent, procedura privind înregistrarea/anularea înregistrãrii în scopuri de TVA este reglementatã prin OPANAF nr. 605/2017 prin intermediul cãruia au fost stabilite in pe baza cãrora este evaluatã intentia si capacitatea persoanelor impozabile de a desfãșura activitãți economice care implicã operatiuni in sfera de aplicare a TVA.

Noul ordin (în stadiul de proiect) prevede că organul fiscal nu va înregistra în scopuri de TVA, respectiv va anula înregistrarea în scopuri de TVA în cazul în care persoanele impozabile prezintă risc fiscal ridicat.

„Procedura de evaluare a riscului fiscal are caracter preventiv în scopul identificării persoanelor impozabile care urmăresc utilizarea abuzivă sau frauduloasă a înregistrării în scopuri de TVA și reprezintă o componentă a analizei de risc care este desfășurata la nivelul organului fiscal” – susține ANAF, în fundamentarea proiectului său de ordin.

Potrivit ANAF, analiza de risc pune accent pe comportamentul fiscal al persoanelor impozabile și are la baza o serie de criterii de risc care privesc, făra a se limita la:

– gradul de conformare la declarare și plată a persoanei impozabile,
– existența sediului social sau a sediilor secundare unde se desfășoara activitatea economică pentru care a obținut autorizația de funcționare,
– existența personalului angajat,
– insolvența/ falimentul,
– inactivitatea fiscală,
– neconcordanțele înregistrate între livrările și achizițiile de bunuri declarate de persoanele impozabile analizate și partenerii acestora etc.

Proiectul de ordin ANAF privind procedurile si evaluarea riscului fiscal la acordarea sau anularea codului de TVA si anexele pot fi descărcate aici.

Stiri pe aceeasi tema

Antreprenorii asteapta de la guvernul tehnocrat masuri de stimulare a industriei

Cristiana Petrariu Bota

Crescatorii de vaci si de porci vor primi sprijin financiar. Ce prevede hotararea de Guvern

Cristiana Petrariu Bota

Ministerul Finantelor: Firmele cu cifra de afaceri anuala de cel putin 220.000 de lei vor fi in continuare platitoare de TVA automat

Cristiana Petrariu Bota

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult