Romanii au plecat in vacanta de Paste, pe Valea Prahovei masinile circula in coloana pe sute de metri
Social Stiri locale

APIA propune o taxa de poluare, o taxa de congestie si crearea unui Fond pentru Aer Curat

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA) vine cu o serie de propuneri care sa duca la reducerea poluarii. Intre acestea, introducerea unei taxe de poluare, aplicarea unei taxe de congestie si crearea unui Fond pentru Aer Curat.

Comitetul de mediu al APIA propune, in prima faza, derularea de campanii de constientizare a populatiei Capitalei asupra nivelului de poluare. In acest context, se face referire la colectarea informatiilor privind nivelul de poluare din Bucuresti si informarea populatiei atat prin mass-media, cat si printr-o aplicatie disponibila gratuit pe telefonul mobil, asupra nivelului de poluare masurat sau existent la un anumit moment in unele zone din oras, precum si la transmiterea de alerte privind depasirea nivelului maxim admis conform normelor Uniunii Europene.

In viziunea APIA, complementar, ar putea fi avuta in vedere aplicarea unor vigniete colorate corespunzatoare normei de poluare pentru autoturismele inmatriculate in Bucuresti. Aplicarea acestora ar putea sa se faca, in prima faza benevol, iar ulterior obligatoriu, sustin specialistii. Acestia mentioneaza, in acelasi timp, ca masura poate fi valabila si pentru autovehiculele care traverseaza orasul ”si ar putea presupune, in faza de obligativitate, restrictionarea accesului in zona centrala, sau, de ce nu, in tot orasul, in functie de situatia de la acea data, a autoturismelor cu emisii poluante ridicate”.

Documentul, publicat pe site-ul APIA, aduce in prim-plan si propunerea de introducere a unei ”taxe municipale de poluare” aplicabila tuturor autoturismelor inmatriculate in Bucuresti. Reprezentantii producatorilor si importatorilor de automobile sustin ca o astfel de taxa locala poate avea un cuantum relativ mic, dar care sa diferentieze autoturismele in functie de nivelul lor de poluare. Sumele, odata colectate, ar urma sa fie incluse in Fondul pentru Aer Curat, cu scopul de a fi utilizate pentru stimularea scoaterii din parcul municipal al vehiculelor vechi, dar si pentru dezvoltarea transportului public durabil, precum mijloace de transport in comun ”verzi”.

Specialistii APIA propun, totodata, aplicarea unei ”taxe de congestie” tuturor autovehiculelor cu un grad ridicat de poluare, care nu sunt inmatriculate in Bucuresti, dar care circula in Capitala. Aceasta taxa ar urma sa se aplice tuturor autovehiculelor a caror norma de poluare este sub Euro 5, inclusiv, iar estimarile ar fi ca, in acest mod, se va reduce numarul masinilor care afecteaza nu numai nivelul de poluare din Bucuresti, si va creste numarul disponibil de locuri de parcare. Conform calculelor acestora, veniturile anuale ce pot fi colectate la acest Fond ar urma sa se ridice la aproximativ 120 de milioane de euro, raportate la numarul de autoturisme care intra in Bucuresti (circa 137.000), inmultit cu o taxa medie de 3 euro/zi si cu un numar de 300 de zile.

In conditiile in care un recent sondaj realizat in mai multe state membre ale Uniunii Europene arata ca doua treimi dintre cetatenii acestor tari sustin restrictionarea accesului in centrul oraselor a autovehiculelor cu emisii poluante ridicate (sub Euro 6), APIA propune realizarea unui sondaj similar si in randul bucurestenilor pentru a vedea daca este sustinuta o asemenea initiativa.

Stiri pe aceeasi tema

Romania intra in stare de alerta, noi masuri intra in vigoare din 15 mai. Declaratii facute de presedintele Iohannis

Cristiana Petrariu Bota

Cuplurile care au nevoie de fertilizare in vitro vor primi de la Primaria Bucuresti 13.800 de lei

Ioana Badulescu

Legea privind statutul Casei Regale ar putea fi adoptata odata cu schimbarea Guvernului Tudose. Ce spune seful Casei Regale

Ioana Badulescu

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult