Autostrada Iasi – Targu Mures a primit unda verde in Parlament. Soseaua incepe la granita Romaniei cu Republica Moldova, printr-un nou pod peste raul Prut si se termina printr-o conexiune cu autostrada A3 Brasov-Bors

Ioana Badulescu
By Ioana Badulescu noiembrie 7, 2018 16:18

Autostrada Iasi – Targu Mures a primit unda verde in Parlament. Soseaua incepe la granita Romaniei cu Republica Moldova, printr-un nou pod peste raul Prut si se termina printr-o conexiune cu autostrada A3 Brasov-Bors

Pas important al autoritatilor in vederea construirii autostrazii Iasi–Targu Mures: Camera Deputatilor a votat miercuri, in calitate de for decizional, legea privind realizarea acestei sosele, care a provocat polemici aprinse in ultimele luni.

Camera Deputatilor a adoptat cu 261 de voturi „pentru”, doua „impotriva” si cinci abtineri, proiectul de lege privind aprobarea realizarii autostrazii Iasi-Targu Mures.

Potrivit proiectului, soseaua va incepe la granita Romaniei cu Republica Moldova, printr-un nou pod peste raul Prut si se termina printr-o conexiune cu autostrada A3 Brasov-Bors, in apropierea orasului Targu Mures.

Autostrada A8 va fi finantata de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe si din fonduri europene nerambursabile si/sau prin parteneriat public-privat.

Documentul obliga Ministerul Transporturilor ca in cel mult 30 de zile de la intrarea in vigoare a legii sa inceapa procedurile pentru realizarea autostrazii A8 Iasi-Tg. Mures.

Liderul miscarii civice “Impreuna pentru A8”, Catalin Urtoi, spune la RFI ca votul din Camera este un succes al societatii civile, care a militat pentru construirea autostrazii ce leaga Moldova de Transilvania: “Pentru echipa noastra si pentru societatea civila inseamna o victorie, inseamna ca daca suntem uniti, daca ne dorim ceva cu adevarat si suntem consecventi in ceea ce ne dorim, iata ca putem impune decidentului politic ceea ce ne dorim, putem impune pana la urma o normalitate”.

Ce schimba adoptarea legii? “Din acest moment, schimba cateva lucruri. In primul rand, va fi tratata cu mare atentie aceasta autostrada, pentru ca in momentul de fata nu se mai poate jongla, ba e A13, ba e A8, deci e clar, in acest moment avem o lege pentru A8. Un alt aspect schimba, chiar daca Guvernul s-a opus acestei legi, din acest moment va trebui sa treaca la treaba. Nu o vor face ei, vom fi noi, societatea civila, cei care ii vom impinge, care ii vom obliga sa faca acest lucru. Nu o vor face, avem si alte parghii, cum ar fi justitia”, avertizeaza Catalin Urtoi.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.