Sefii Companiei de Drumuri doresc urgentarea lucrarilor la cel mai vestic tronson al Autostrazii Transilvania, cel care ar urma sa lege tara noastra de Ungaria. Este vorba de tronsonul Suplacu de Barcau – Bors care a fost impartit in trei loturi ale caror costuri sunt estimate in jurul sumei de 900 milioane de lei.
Conform informatiilor venite dinspre autoritati, documentatia pentru tronsonul Suplacu de Barcau – Bors a fost trimis spre validare catre ANAP iar dupa publicarea in Sistemul Electronic de Achizitii Publice vor incepe pregatirile pentru licitatia care va decide firma contractanta.
In discutie intra 60 de kilometri de autostrada ai caror capat va fi vama Bors si care vor fi impartiti in trei loturi care urmeaza sa fie licitate:
Lotul 1 Suplacu de Barcau – Chiribis (km 4+200 – km 30+550)
Lotul 2 Chiribis – Biharia (km 35+500 – km 59+100)
Lotul 3 Biharia – Bors (km 59+100 – km 64+450)
Primul lot, in lungime de 26,35 kilometri, este cel la care au lucrat si americanii de la Bechtel, inainte de rezilierea contractului pentru Autostrada Transilvania. Pe celelalte doua loturi nu au fost efectuate lucrari, au precizat oficialii de la Drumuri.
Dupa rezilierea contractului cu Bechtel, constructia tronsonului Suplacu de Barcau – Bors a fost atribuita constructorului spaniol Corsan pentru suma de 701 de milioane de lei, fara TVA. Contractul cu spaniolii a fost insa reziliat pe 17 noiembrie 2016, din cauza mobilizarii slabe de pe santier.
Tronsoanele Suplacu de Barcau – Bors si Suplacu de Barcau – Mihaiesti din Autostrada Transilvania ar putea fi construite cu bani europeni, potrivit ministrului Transporturilor, Razvan Cuc. In prezent, din aceasta sosea de mare viteza, Uniunea Europeana finanteaza executia sectiunii Câmpia Turzii – Târgu Mures.