12.8 C
România
3 octombrie 2024

Casa de marcat portabila: cum o alegi și de unde o cumperi

Într-o lume în continuă mișcare, mobilitatea este un element cheie și foarte mulți proprietari de afaceri au înțeles, s-au adaptat cerințelor pieței și, în loc să aștepte clienții să vină la ei, au decis să meargă ei la clienți. Deși în mediul online ofertele sunt foarte variate și găsești produse de toate felurile, o mare parte dintre clienți sunt atrași mai degrabă de târguri și expoziții cu vânzare, locuri în care pot cunoaște producătorul, pot gusta, atinge sau mirosi produsele pe care doresc să le cumpere.

Însă, în contextul legislativ actual, dorința unui comerciant de a participa la astfel de evenimente, ca de altfel orice altă activitate comercială (cu excepțiile prevăzute în lege), nu poate deveni realitate fără o casă de marcat portabilă. Alte exemple de activități unde casa de marcat portabilă se dovedește esențială sunt serviciile de taxi și ridesharing.

Casa de marcat portabilă – obligații legale

Comercianții sau prestatorii de servicii au de îndeplinit câteva obligații legale înainte de a putea începe să folosească o casă de marcat, portabilă sau nu.

În primul rând, casa de marcat trebuie fiscalizată. Fiscalizarea se face prin depunerea formularului C801 in SPV (spatiul privat virtual) al societatii ce achizitioneaza casa de marcat, în vederea obținerii numărului unic de înregistrare sau, pe scurt, NUI. Dosarul trebuie să cuprindă o serie de acte atât de la comerciant, cât și de la vânzătorul casei de marcat. Demn de menționat aici este faptul că fiscalizarea poate fi făcută și de cei de la care ai achiziționat casa de marcat portabila. Optând pentru un astfel de serviciu, ție nu îți mai rămâne decât ca, după fiscalizare, să te prezinți cu dosarul la Administrația Financiară de care aparține punctul de lucru în maxim 24 de ore de la fiscalizare.

O altă obligație legală ce nu poate fi evitată este contractul de service. Conform art.102 aliniat 8 si 9 din HG479/2003 completata cu HG804/2017:

“(8) Distribuitorii autorizaţi sau unităţile acreditate din reţeaua acestora au obligaţia să anexeze la cartea de intervenţii o copie a contractului de service pentru aparatul în cauză, pentru perioada de garanţie sau pentru perioada de postgaranţie, după caz.

(9) În situaţia în care la punctul de lucru al utilizatorului funcţionează aparate de marcat electronice fiscale de acelaşi tip, iar service-ul este asigurat de acelaşi distribuitor sau unitate acreditată a acestuia, contractul de service prevăzut la alin. (8) se anexează la o singură carte de intervenţii”.

Însă dincolo de a fi o obligație legală, contractul de service aduce cu el și beneficii pentru comerciantul sau prestatorul de servicii care achizitioneaza casa de marcat. Dintre ele enumerăm consultanța și suportul telefonic, lucruri ce vor fi esențiale mai ales dacă utilizezi pentru prima oară o casa de marcat portabilă; configurarea telefonului pentru a putea conecta casa de marcat la internet și astfel pentru a putea transmite jurnalul electronic oriunde ai fi, garanție și post garanție.

Cum aleg o casă de marcat portabilă potrivită pentru afacerea mea

În principiu se poate obține asistență în alegerea casei de marcat potrivită, chiar de la distribuitorul de aparatură fiscală pe care l-ai ales. Acesta va putea recomanda modelul de casă de marcat portabilă ideal pentru activitatea pe care o desfășori. Decizia însă îți aparține în totalitate și de aceea este bine să fii conștient de câteva aspecte importante înainte de a cumpăra un model sau altul.

Alege un model care să fie echipat cu un acumulator de calitate și care să îți ofere un grad de autonomie ridicat în timpul utilizării. Nu uita că nu vei avea întotdeauna posibilitatea de a-ți conecta casa de marcat portabilă la o sursă de curent.

Un alt aspect pe care să-l iei în calcul este modul de conectare la internet. Orienteaza-te catre un model cu modul WiFi și astfel casa de marcat se va putea conecta la orice dispozitiv din cadrul rețelei de internet.

În cazul celor ce vor să presteze servicii de ride sharing este important să subliniem că aceștia pot folosi doar case de marcat portabile acreditate, cum sunt modelele Orgtech Teo de la Amef.ro, case de marcat care sunt recomandate de cei de la Uber sau Bolt. În plus, aceste case de marcat vin cu garanție nelimitată inclusă în preț.

În concluzie, deși poate părea complicat la prima vedere, dacă alegi cu grijă firma de la care vei cumpăra casa de marcat portabilă de care ai nevoie, lucrurile se vor simplifica în mod considerabil pentru tine iar tu vei putea începe să îți desfășori activitatea relativ repede și fără bătaie de cap.

Sursa foto: pexels.com