Catalina Cocan, profesor de Cambridge, scrisoare emotionanta catre ministrul Educatiei

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota decembrie 6, 2014 13:19

Catalina Cocan, profesor de Cambridge, scrisoare emotionanta catre ministrul Educatiei

Un profesor bursier la Cambridge i-a trimis o scrisoare emotionanta ministrului Educatiei, Remus Pricopie. Catalina Cocan, profesoara de limba engleza la Cluj si bursiera Cambridge, ii cere lui Pricopie in scrisoarea sa, printre altele, imbunatatirea Codului Etic, crearea de noi locuri de munca in scoli si reducerea numarului elevilor din clase, adresandu-i si mesajul: “Lasati-ma sa privesc in ochii copiilor pe care ii invat”.

Catalina Cocan, care preda la scoala generala “Alexandru Vaida-Voevod” din Cluj-Napoca si care anul trecut a castigat o bursa Cambridge English Language Assessment, i-a scris ministrului Educatiei, Remus Pricopie, cerandu-i, printre altele, completarea Codului Etic cu drepturile cadrelor didactice si ”abordarea centrata pe elev”, respectiv o comunicare reala cu elevii, nu doar la nivel statistic.

“Imi permit sa va adresez o scrisoare deschisa, formulata cu respectul pe care l-am aratat mereu superiorilor mei. Nu voi aduce in discutie salarizarea sau conditiile de munca, pentru ca aceste probleme dureroase ale dascalilor sunt prezentate frecvent de sindicate. Rugamintea mea, simpla vine din partea unui om care si-a ales aceasta meserie din vocatie: Lasati-ma sa privesc in ochii copiilor pe care ii invat! Doriti sa stimulati tinerii valorosi sa aleaga sa devina profesori si doriti implementarea unui Cod Etic. si eu imi doresc sa lucrez intr-un mediu inteligent, guvernat de reguli bine gandite, unde elevii sa se simta in siguranta, ascultati, apreciati si stimulati sa-si atinga potentialul. Va sugerez sa imbunatatiti Codul Etic, incluzand masuri de protectie a cadrelor didactice fata de comportamentele indezirabile ale elevilor sau ale parintilor acestora. Doar astfel vom putea privi demn in ochii copiilor pe care ii invatam ca fiecarei persoane i se cuvine respect”, scrie Catalina Cocan.

Profesoara ii cere ministrului si sa pastreze orele de religie in scoli pentru a-i feri pe elevi “de lipsa empatiei pentru alegerile celor din jur”.

“Elevii nostri, mai buni sau mai rai (etichetez constient, cu scopul declarat de a schematiza o realitate mult mai complexa), aduc la scoala ceea ce invata in familie. Uneori bun-simt si deschidere spre alteritate, alteori agresivitate si intoleranta (manifestata, cu siguranta, in diverse grade). Va sugerez sa mentineti ora de religie in scoli, ca spatiu al interculturalitatii, intr-un context european in care intelegerea existentei unor alte perspective este o necessitate (…) Debutul meu ca profesor a fost insotit de credinta ca voi lucra in universul fragil al copilului, modeland frumos vietile care imi sunt incredintate pentru o vreme. As dori ca munca pe care o depun sa fie apreciata in functie de calitatea actului educational (chiar si numai din acest punct de vedere, meseria mea este incredibil de solicitanta), nu din perspectiva numarului sau a modalitatii de intocmire a documentelor doveditoare. Va sugerez sa creati locuri de munca in scoli pentru persoanele care doresc sa duca la indeplinire munca de birou, iar pe invatatori si pe diriginti lasati-i sa priveasca in ochii copiilor pe care ii invata!”, mai scrie profesoara.

Catalina Cocan ii mai cere ministrului Educatiei si reducerea numarului de elevi din clase, motivand ca pentru un dascal este greu sa lucreze cu 25-30 de copii in acelasi timp.

Va sugerez sa modificati costul standard per elev, astfel incat scolile sa nu fie puse in situatia de a inghesui peste 30 de elevi intr-o singura clasa (chiar si pregatitoare), pentru a se incadra in costuri. invatatoarea acestor copii merita sa fie lasata sa priveasca in ochii copiilor pe care ii invata”, se mai arata in scrisoarea pe care profesoara de engleza i-o adreseaza ministrului Educatiei.

Catalina Cocan isi incheie scrisoare multumindu-i ministrului Educatiei pentru timpul acordat lecturarii scrisorii si il roaga sa ia masurile pe care le considera “oportune pentru a putea privi, la randul dumneavoastra, demn in ochii profesorilor, ai elevilor, ai parintilor”.

Catalina Cocan are 32 de ani si preda limba engleza la scoala “Alexandru Vaida Voevod” din Cluj-Napoca, ea utilizand tehnici de arta teatrala sau inventand povesti pentru a-si motiva elevii sa retina mai usor cuvintele. Ea are mai multe diplome certificate de Universitatea Cambridge privind cunostintele de limba engleza si a fost recompensata cu o bursa de catre Cambridge English Language Assessment, care face parte din Universitatea Cambridge, pentru obtinerea careia a concurat alaturi de mii de dascali din intreaga lume.

Foto: Adevarul

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.