CCR, decizie interpretativa pe OUG privind starea de alerta: Este constitutionala, dar nu poate sa restranga drepturi si libertati ale cetatenilor

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota mai 13, 2020 16:10

CCR, decizie interpretativa pe OUG privind starea de alerta: Este constitutionala, dar nu poate sa restranga drepturi si libertati ale cetatenilor

Curtea Constitutionala a luat o decizie interpretativa, miercuri, pe Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 21/2004, care reglementeaza starea de alerta. Astfel, membrii CCR au decis ca OUG privind starea de alerta este constitutionala, dar nu poate sa restranga drepturi si libertati ale cetatenilor.

„Cu majoritate de voturi, a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca dispozitiile art.4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta sunt constitutionale in masura in care actiunile si masurile dispuse pe durata starii de alerta nu vizeaza restrangerea exercitiului unor drepturi sau a unor libertati fundamentale.

In motivarea solutiei pronuntate, Curtea, in mod similar considerentelor pe care s-a intemeiat Decizia nr.152 din 6 mai 2020 privind starea de urgenta, a statuat ca actul normativ care restrange/afecteaza drepturi si libertati fundamentale ale cetatenilor sau institutii fundamentale ale statului cade in sfera interdictiei prevazute de art.115 alin.(6) din Constitutie, astfel ca, respectand cadrul constitutional rezultat ca urmare a revizuirii Legii fundamentale din anul 2003, o reglementare cu un atare obiect nu poate fi decat o lege, ca act formal al Parlamentului. Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului”, se arata intr-un comunicat dat publicitatii de CCR.

Sedinta Curtii Constitutionale de miercuri dimineata s-a desfasurat in sistem videoconferinta. In sala au fost prezenti doar presedintele CCR, Valer Dorneanu, un magistrat asistent, precum si reprezentantii Avocatului Poporului si ai Ministerului Public.

OUG 21/2004 a fosta atacata la CCR de Avocatul Poporului. Delegarea unor atributii de legiferare catre autoritati administrative avand ca finalitate restrangerea exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale incalca principiul separatiei puterilor, precum si prevederile constitutionale potrivit carora Parlamentul este unica autoritate legiuitoare a tarii, a argumentat Avocatul Poporului.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.