Noul ministru al Educatiei, Pavel Nastase, nu va avea un mandat uşor. Sindicatele din invatamant ii cer ministrului Educatiei sa fie deschis dialogului cu organizatiile profesorilor, parinţilor si elevilor si sa rezolve problemele salariale din sistem. Presedintele Federatiei Sindicatelor din Educatie „Spiru Haret”, Marius Nastase, a declarat la RFI ca Pavel Nastase va trebui in primul rand sa puna in aplicare cresterile salariale prevazute de legea 250 si sa abroge ultima OUG a guvernului tehnocrat care proroga cresterile salariale pana in 28 februarie.
Marius Nistor spune ce aşteaptă sindicatele din învăţământ de la noul ministru al Educaţiei: „În primul rând, noul ministru al Educaţiei trebuie să dea dovadă de foarte multă deschidere în relaţia cu partenerii sociali, cu toate structurile care sunt interesate de redresarea sistemului de învăţământ preuniversitar şi universitar şi aici nu mă refer neapărat la structurile sindicale, mă refer şi la Consiliul Naţional al Elevilor, la Asociaţia Elevilor din Constanţa, la Federaţia Asociaţiilor de Părinţi”.
Liderul sindical declară pe de altă parte că „ministrul Educaţiei va trebui să demareze în regim de urgenţă toate acele proceduri pentru elaborarea unor acte normative care să permită punerea în aplicare a acelei creşteri salariale prevăzute de legea 250. Este vorba de realizarea grilelor de salarizare, dar totodată este vorba şi de abrogarea prevederii ultimei Ordonanţe de Urgenţă promovate de actualul Guvern, cea care prorogă creşterile salariale până în 28 februarie”.
Marius Nistor mai spune că „în egală măsură, ministrul Educaţiei tot într-un act normativ ar trebui să reglementeze toate disfuncţionalităţile care au fost generate de Ordonanţa 20, Ordonanţa de corecţie a salariilor, Ordonanţă în urma căreia în sistemul de învăţământ avem peste două mii de salariaţi, secretari, contabili, directori de unităţi şcolare ale căror salarii au fost diminuate drastic, lucruri care nu au fost rezolvate până în acest moment”.
Interviul audio poate fi asultat pe site-ul RFI