Ce se intampla daca iti pierzi cardul de sanatate

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota aprilie 12, 2016 10:40

Ce se intampla daca iti pierzi cardul de sanatate

Pierderea cardului de sanatate poate fi o problema, mai ales pentru persoanele aflate in tratament permanent. Cei de la Jurnalul National dau ca exemplu cazul unei batrane din Bucuresti care, dupa ce i s-au furat actele intr-un autobuz, s-a vazut in imposibilitatea de a-si continua tratamentul pentru bolile cronice de care suferea.

“Vreau sa mor cand vrea Dumnezeu, nu cand vor ei!”, sunt cuvintele femeii. Cu toate ca femeia de 76 de ani, cardiaca si insulino-dependenta a platit sa ii fie tiparit un alt card de sanatate, in baza caruia primea retetele lunare, autoritatile i-au trimis duplicatul dupa aproape jumatate de an.

Ce trebuie sa faci daca ai pierdut cardul de sanatate

Potrivit Ordinului CNAS nr. 98/2015, cardul duplicat se eliberează ca urmare a solicitării persoanei asigurate, astfel:

în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului naţional emis iniţial;
în cazul modificării datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului naţional emis iniţial;
alte situaţii justificate;
în cazul în care cardul naţional emis iniţial prezintă defecţiuni tehnice, erori ale informaţiilor înscrise sau care nu poate fi utilizat din motive tehnice de funcţionare, confirmate de casa de asigurări de sănătate;
în situaţii justificate rezultate din derularea procesului de distribuţie a cardului naţional emis iniţial.
Cum cerem eliberarea duplicatului?

Titularul (sau reprezentantul legal /împuternicitul) solicită eliberarea cardului duplicat pe baza unei cereri (vezi modelul aici) adresate casei de asigurări de sănătate în a cărei evidenţă se află persoana respectivă, însoţită de o serie de documente, în funcţie de situaţiile de mai sus:

pierdere, furt, deterioare:

a) copia actului de identitate;
b) dovada plăţii contravalorii cardului duplicat şi a distribuţiei acestuia..

modificarea datelor personale:

a) copia actului de identitate sau alte acte doveditoare, după caz, privind modificarea datelor personale de identificare ulterior datei de emitere a cardului naţional;
b) cardul naţional emis iniţial;
c) dovada plăţii contravalorii cardului duplicat şi a distribuţiei acestuia.

prezenţa unor defecţiuni tehnice:

a) copia actului de identitate;
b) cardul naţional emis iniţial.

Atenţie! Plata contravalorii cardului duplicat se realizează în contul deschis pe seama casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul sau la sediul casei de asigurări de sănătate. Emiterea cardului duplicat se face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii la casa de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.

Ce facem până la primirea cardului duplicat?

Până la data la care asiguratul intră în posesia cardului duplicat, acordarea serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale se realizează pe baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului naţional eliberate de casa de asigurări de sănătate în evidenţa căreia se află persoana asigurată.

Adeverinţa are o valabilitate de 60 de zile de la data eliberării acesteia şi încetează înainte de acest termen în momentul activării cardului duplicat. Cardul duplicat se activează cu ocazia primei prezentări în vederea acordării unui serviciu medical.

Comentezi?

HotWeek.ro este un site exclusivist, care militeaza pentru promovarea valorilor si culturii. Spune „nu” tabloidizarii presei din Romania! Te asteptam sa revii pe hotweek.ro! Ne poti urmari si pe FacebookTwitter sau Google Plus. Ne poti scrie pe adresa hotweek.ro@gmail.com.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.