China ne surprinde din nou cu o solutie inovatoare de transport a viitorului: Tramvaiul care circula fara sine si fara vatman

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota februarie 17, 2019 18:48

China ne surprinde din nou cu o solutie inovatoare de transport a viitorului: Tramvaiul care circula fara sine si fara vatman

China ne surprinde din nou cu o solutie inovatoare de transport a viitorului. Este vorba despre tramvaiul care va circula fara sine si fara vatman. Momentan acest este in probe in Habrin, un oras din nord-estul Chinei, dar urmeaza sa fie pus in circulatie.

Tramvaiul proiectat de specialistii chinezi foloseste tehnologia senzorilor in locul sinelor metalice. Noile vehicule sunt electrice, pe baterii, au o viteza maxima de 70 km/h si pot parcurge 25 de km cu o incarcare de zece minute. Avantajul acestui tramvai este ca se poate adapta mai bine la trafic si poate gazdui un numar foarte mare de pasageri.

De asemenea, inventatorii chinezi au dezvoltat un sistem de 20 de ori mai ieftin pe kilometru decat tramvaiul conventional. Astfel, costul unui kilometru va fi de 2,5 milioane de euro, in comparatie cu cel de 50 pana la 90 de milioane realizate de alte mijloace de transport, cum ar fi metroul.

Autonous Rapid Transit (ART) se adapteaza la variatiile solului pe care le-ar face autobuzul. Urmareste sine virtuale, datorita senzorilor si terminalelor instalate de-a lungul circuitului sau. Noul tramvai are pana la patru vagoane si poate gazdui intre 300 si 500 de pasageri.

Acest nou tip de tramvai este alimentat de baterii cu litiu. Are o raza de 40 kilometri, dar se reincarca repede. Viteza sa poate atinge 70 kilometri pe ora. Producatorii chinezi testeaza tramvaiul in aceasta luna pe teren acoperit de zapada, iar inaugurarea va avea loc in acest an.

Faza de testare a inceput inca de pe data 8 mai 2018, in Zhuzhou, in sudul tarii, pe o distanta de 12 kilometri. ART este gandit pentru a opera in oras si ofera municipalitatilor o solutie „zero zgomot, zero poluare” datorita bateriilor sale cu litiu care se reincarca in 30 de secunde in statii sau in zece minute la sfarsitul liniei.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.