Clasamentul celor mai puternice branduri din lume. Amazon face un salt spectaculos in 2018

Ioana Badulescu
By Ioana Badulescu februarie 2, 2018 20:26

Clasamentul celor mai puternice branduri din lume. Amazon face un salt spectaculos in 2018

Amazon face un salt spectaculos si devine, in 2018, cel mai puternic brand din lume. O companie de consultanță internațională realizează anual un clasament al celor mai valoroase branduri internaționale. Brand Finance 500 include cele mai valoroase și cele mai puternice mărci din lume, calculate după o metodologie care ia în considerare valoarea companiei, perfomanțele afacerii sau investițiile de marketing.

Anul acesta, clasamentul brandurilor internaționale are câteva noutăți importante. Prima dintre ele este schimbarea liderului de anul trecut. Astfel, în 2018, Amazon trece pe primul loc în clasamentul celor mai valoroase branduri devansând Apple și Google. Amazon a făcut un salt spectaculos crescând cu 42% într-un an și ajungând la o valoare a brandului de 150 miliarde dolari. Amazon a început ca un magazin online de cărți și a ajuns să se extindă și dincolo de domeniul digital.

O altă noutate a clasamentului mărcilor internaționale este că, pentru prima dată de la inițierea acestui demers, primele cinci locuri sunt ocupate de branduri de tehnologie. Este vorba, în ordine, de Amazon, Apple, Google, Samsung și Facebook. Este cea mai bună dovadă a faptului că economia mondială traversează ceea ce a fost numită “a patra revoluție industrială”.

La nivel general, tendința era vizibilă încă de anul trecut în topul mărcilor internaționale. De exemplu, în perioada 2008-2017, companiile din industria de tehnologie și-au crescut valoarea brandului mai mult decât dublu, de la 400 la 1.000 miliarde dolari. Anul acesta, iată că firmele din hi-tech, domină clasamentul aflându-se pe primele cinci locuri.

Procentual, clasamentul de anul acesta este format din companii care fac parte din următoarele categorii de industrii: tehnologie, 23%, băncile dețin 14%, telecomunicații, 11%, retail, 6%, industria auto, 6%, industria de petrol și gaze, 5%.

Este de așteptat ca firmele de tehnologie să urce în continuare în clasament, cele mai mari creșteri înregistrând deja YouTube și o serie de companii chinezești, în frunte cu Alibaba.

De altfel, tendința care s-a manifestat pregnant anul acesta a fost ofensiva mărcilor chinezești. Nu doar cele din domeniul tehnologiei digitale, ci și o firmă de utilități publice și un brand de băuturi spirtoase au intrat în top având progrese importante. Și la nivelul statelor care au mărci în acest claasament, China a făcut un salt important aflându-se pe locul doi, după Statele Unite. Trebuie remarcat că în ultimul deceniu clasamentul economiilor a suferit schimbări importante: Japonia și Marea Britanie au scăzut, China și Germania au făcut salturi în top aflându-se anul acesta pe locul doi și respectiv trei. Statele Unite rămân în fruntea clasamentului, însă cu o cotă mai mică față de acum 10 ani.

Global Finance a alcătuit și un clasament al celor mai puternice branduri, un top diferit de cel al celor mai valoroase mărci. Pe primul loc la această categorie se află brandul Disney, urmat de Visa și Ferrari. În top se mai află marca Neutrogena și firma de consultanță PwC, iar Lego, care se afla anul trecut pe primul loc, a căzut până pe poziția a șasea. De remarcat, că față de anul trecut, a ieșit din top 10 firma Nike.

În clasament au intrat și o serie de companii din state emergente, precum India sau Brazilia, dar nu există nicio firmă din țările Europei Centrale și de Est, adică din spațiul post-comunist. Fapt care ne arată că încă economiile din această regiune mai au nevoie de timp pentru a se consolida.

Există, de asemenea, o serie de campioni regionali. În Europa, Mercedes Benz, rămâne cel mai valoros brand, cotat la 44 miliarde dolari și aflat pe locul 15 în clasamentul general.

Clasamentul celor mai puternice mărci internaționale ne arată două lucruri importante: tendințele din economia mondială și concentrarea companiilor performanțe în doar câteva economii dezvoltate. Din păcate, companiile din Europa Centrală și de Est lipsesc cu desăvârșire din topul brandurilor.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.