Cluj devine al doilea oras din Romania care va avea metrou, dupa Bucuresti. Linia va avea 17 km si va uni comunele Floresti si Apahida de Cluj-Napoca. Primarul Emil Boc a anuntat ca, in aproximativ 10 zile, va lansa licitatia pentru studiul de prefezabilitate necesar pentru construirea metroului, proiectul urmand a fi gata in aproximativ 10-15 ani. Coturile liniie de metrou se vor ridica la 1,7 miliarde de euro.
Construirea unui metrou la Cluj ca solutie pentru descongestionarea traficului prin oras este in dezbatere publica de mai mult de un an. Administratia locala sustine proiectul, chiar daca el ar urma sa fie realizat doar pe termen mediu, nu imediat. Linia de metrou ar urma sa aiba 17 kilometri si va lega cea mai mare comuna din Romania, Floresti, cu peste 40.000 de locuitori, cu centrul orasului Cluj si cu aeroportul international de la marginea celui mai mare oras din Transilvania.
Proiectul metroului din Cluj este promovat de primarul PNL, Emil Boc, insa este sustinut si de opozitia locala. Mai mult, alesii locali ai PSD revendica paternitatea proiectului, dupa cum spune consilierul judetean Viorel Luca.
La randul sau, consilierul local PNL, Florin Gliga, spune ca proiectul metroului a fost ideea primarului Emil Boc. El, insa, propune o colaborare a tuturor formatiunilor politice pentru a realiza acest proiect.
Potrivit calculelor specialistilor Ministerului Transporturilor, un kilometru de linie de metrou costa 42 de miloane de euro, adica de sapte ori mai mult decat un kilometru de autostrada in zona de munte. Insa politicienii locali sustin ca realizarea proiectului este cea mai buna solutie pentru Cluj. Si aceasta in conditiile in care pana in 2050, probabil, populatia orasului si a zonei metropolitane va trece de un milion de locuitori.