18.4 C
România
12 septembrie 2024
CNA recomanda radiourilor si televiziunilor sa nu difuzeze reclame care contin greseli de limba romana
Lifestyle

CNA recomanda radiourilor si televiziunilor sa nu difuzeze reclame care contin greseli de limba romana

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) recomanda radiourilor si televiziunilor sa nu mai difuzeze pe post reclame cu greseli de limba romana. Recomandarea a fost adoptata, joi, de CNA, prin aceasta cerandu-se radiodifuzorilor sa se asigure ca este respectata limba romana in cadrul comunicarilor comerciale. Institutia atrage atentia ca greselile din reclame pot avea un impact major asupra minorilor.

Decizia vine in urma unei reclamatii primite de CNA de la un telespectator prin care era atrasa atentia asupra campaniei pentru lantul de magazine Selgros, „pentru profesionisti si amatori; de bunataturi”, care a fost discutata in sedinta din 2 februarie 2016.

Conţinutul reclamaţiei primite pe 3 decembrie 2015, în acest caz, este următorul: „De la eroarea «succesuri» am ajuns în reclama «Selgros» la «bunătăţuri»”. Reclamantul a considerat totodată că reclama ar trebui interzisă, adăugând că „nu putem accepta stâlcirea limbii de dragul profitului!”.

Conform monitorizării CNA, pe 3 decembrie 2015, spotul publicitar a fost difuzat de Radio România Actualităţi, Kiss FM, Radio 21, Europa FM şi Pro FM.

Textul reclamei difuzate la radio a fost următorul: „Fiecare zi din calendar vine cu o ofertă în dar, în decembrie te aşteptăm pe la Selgros să te bucuri de surprizele pe care ţi le-am pregătit. Azi ai îmbrăcăminte, încălţăminte şi textile pentru copii la 20% reducere, iar mâine ai 10% reducere la dulciuri de Crăciun, banane şi citrice. Selgros, club pentru profesionişti. Acum deschis şi amatorilor… de «bunătăţuri»”.

In consecinta, CNA a decis ca reclamele sunt tot „programe audiovizuale”. „Comunicările comerciale audiovizuale sunt parte a programelor audiovizuale şi nu sunt exceptate de la respectarea normelor de folosire corectă a limbii române stabilite de Academia Română”, spune CNA.

„CNA recomandă furnizorilor de servicii media audiovizuale să se asigure că sunt respectate normele ortografice, ortoepice şi de punctuaţie, precum şi morfologice şi sintactice ale limbii române în cadrul comunicărilor comerciale difuzate în programele lor”, se arată în textul recomandării adoptate în şedinţa de joi a CNA.

„Difuzarea de comunicări comerciale audiovizuale cu greşeli de ortografie, ortoepie, punctuaţie şi morfologie a limbii române ar putea exercita un puternic impact negativ asupra publicului, în special asupra minorilor, prin caracterul repetitiv al difuzării”, mai precizeaza CNA.

Fiind vorba despre o recomandare a Consiliului şi nu despre o normă de reglementare, încălcarea acesteia nu poate determina însă aplicarea unor sancţiuni.

Potrivit legislaţiei audiovizuale, televiziunile private pot difuza maximum 12 minute de publicitate pe oră, iar televiziunea publică, doar opt minute pe oră.

De asemenea, potrivit legislaţiei audiovizualului, este interzisă publicitatea care nu este conformă cu dispoziţiile legale.

Comentezi?

HotWeek.ro este un site exclusivist, care militeaza pentru promovarea valorilor. Daca te-ai saturat de titluri senzationale, te asteptam sa revii pe hotweek.ro! Ne poti urmari si pe FacebookTwitter sau Google Plus

Articole asemănătoare

VISUL REGELUI, EPISODUL 41. Chunchu ajunge in tinutul Wae

Bogdan

În 15 ani nu vom mai folosi calculatoarele, vom avea relaţii afective cu ele

Teodora Badescu

Pauza de la rutină: De ce avem nevoie de timp și pentru noi

Lucy Ionesco