Comunicate

CNA, sanctiuni luate in sedinta din 25 martie pentru Romania TV, B1 TV, Antena 3 si Kanal D

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a dispus, in sedinta de marti 25 martie, aplicare unor sanctiuni sau somatii pentru mai multe posturi de televiziune, printre care Romania TV, Antena 3, B1 TV sau Kanal D. Deciziile de sanctionare a televiziunilor de mai jos au fost luate in ședință publică, după analiza rapoartelor de monitorizare întocmite de Direcția Monitorizare și de Serviciul Inspecție.

Astfel, Romania TV a primit amenda de 20.000 de lei pentru emisiunea „Starea natiei”, B1 TV a primit amenda de 10.000 de lei pentru emisiunea „Lumea lui Banciu”, postul Antena 3 a fost sanctionat pentru „Super Bingo Metropolis”, iar Kanal D a primit somatie publica pentru emisiunea „Wowbiz”.

Va prezentam mai jos toate sanctiunile dispuse, marti, de CNA:

— Amendă în cuantum de 20.000 de lei postului România TV pentru emisiunea ‘Starea nației’ (edițiile din 27, 28, 31.01.2014 și 03, 07, 20, 24, 26, 27 și 28.02.2014) și amendă în cuantum de 10.000 de lei postului B1 TV pentru emisiunea ‘Lumea lui Banciu’ (edițiile din 27.01.2014, 03, 12, 14, 19 și 27.02.2014), deoarece radiodifuzorii au încălcat prevederile art. 40 alin 3 din Codul de reglementare a conținutului audiovizual referitoare la obligația moderatorilor de a nu folosi un limbaj injurios. Membrii CNA au analizat rapoartele întocmite pentru posturile B1 TV, România TV și Antena 3, intervalul orar monitorizat fiind 23.00 — 24.00. De asemenea, la stabilirea sancțiunilor s-a ținut cont numai de edițiile analizate pentru prima dată de către Consiliu;

— Amendă în cuantum de 10.000 de lei postului Antena 3 pentru emisiunea ‘SuperBingo Metropolis’, edițiile difuzate în zilele de 17.11.2013, 02.02.2014 și 02.03.2014. Consiliul a constatat că radiodifuzorul a încălcat prevederile art. 18 lit. b) din Codul audiovizualului conform cărora ‘Nu pot fi difuzate în intervalul orar 6,00 — 23,00 producții care prezintă: (…) b) scene de sex, limbaj sau comportament obscen’;

— Somație publică postului de televiziune Kanal D. Emisiunea WOW Biz, difuzată pe data de 10.12.2013, a fost transmisă cu încălcarea prevederilor art. 32 alin. (1) și (2) și cele ale art. 34 alin. (1) din Codul audiovizualului [art. 32 ‘(1)

Niciun drept conferit prin lege nu poate fi exercitat într-un mod excesiv și nerezonabil, contrar bunei-credințe, în scopul de a vătăma sau de a păgubi pe altul ori profitând de ignoranța sau de buna-credință a persoanelor. (2) Nu orice interes al publicului trebuie satisfăcut, iar simpla invocare a dreptului la informare nu poate justifica încălcarea dreptului la viață privată’, art. 34 ‘(1) Orice persoană are dreptul la propria imagine’];

— Somație publică postului Tele M Botoșani, pentru nerespectarea dispozițiilor art.65 lit. a), b) și c) din Codul audiovizualului în cadrul emisiunii de ‘Știri’ din data de 11.02.2014 [‘În emisiunile de știri și dezbateri, radiodifuzorii trebuie să respecte următoarele reguli: a) rigoare și acuratețe în redactarea și prezentarea știrilor; b) între subiectul tratat și imaginile ce însoțesc comentariul să existe o conexiune reală; c) titlurile și textele afișate pe ecran să reflecte cât mai fidel esența faptelor și datelor prezentate’];

— Somație publică postului Ten TV Lugoj pentru emisiunea ‘Știrile Ten TV’ din data de 17.02.2014 (reluate în data de 18.02.2014), deoarece nu au fost respectate prevederile art. 139 din Codul audiovizualului, care precizează că ‘Publicitatea, pozitivă sau negativă, în legătură cu partide politice, oameni politici, mesaje politice este interzisă, cu excepția perioadelor de campanie electorală’;

— Somație publică postului Antena 1 Vaslui pentru încălcarea art. 27 alin. (1) din Legea audiovizualului în ediția din data de 30.01.2014 a emisiunii ‘Observator Vaslui’ [‘Publicitatea televizată și teleshoppingul trebuie să fie ușor de identificat și trebuie să fie separate de conținutul editorial. Fără a aduce atingere utilizării de noi tehnici publicitare, se asigură o separare prin mijloace optice și/sau acustice și/sau spațiale între publicitatea televizată, teleshopping și, respectiv, celelalte părți ale programelor’];

— Somație publică postului Media TV Cernavodă deoarece nu a respectat dispozițiile art. 54 alin. (2) din Legea audiovizualului, potrivit cărora: ‘Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația să solicite Consiliului acordul pentru orice modificare intervenită în documentele și în datele declarate, prevăzute la art. 54 alin. (1) lit. b) și e).’

 

Stiri pe aceeasi tema

CAPIMED condamna Ministerul Romanilor de Pretutindeni pentru lipsa totala de interes pentru romanii din diaspora

Cristiana Petrariu Bota

PMP Prahova scade cheltuielile cu intretinerea la bloc si reinitiaza proiectul 160 ron/gigacaloria

Cristiana Petrariu Bota

PNL acuza Guvernul Dragnea-Grindeanu ca a transferat povara promisiunilor electorale pe umerii administratiilor locale, fara sa le sprijine financiar

Cristiana Petrariu Bota

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult