Comertul electronic s-a bucurat de un an record, in 2018, cu venituri globale de vanzari estimate la 2,8 trilioane de dolari. In acest an, se estimeaza ca aceasta cifra va creste la 3,5 trilioane de dolari. Pentru a pune acest lucru in perspectiva, in cazul in care industria comertului electronic ar fi o tara, aceasta ar ajunge pe locul cinci, in fata Regatului Unit, al carui GDP in aprilie 2018 a fost de 2,61 trilioane de dolari.
Cu astfel de statistici, nu e de mirare ca exista un entuziasm mare pentru comertul online. Pe fondul intregului hype despre comertul electronic, este usor sa uitam ca acest segment reprezinta doar 11,9% din totalul vanzarilor din intreaga lume. Prin urmare, piata detine o capacitate extraordinara de crestere in urmatorul deceniu.
Mai jos sunt prezentate patru aspecte ale comertului online la care antreprenorii ar trebui sa aiba grija:
1. Intreprinderi mici care folosesc big data
Da, am auzit destul de multe despre big data in ultimii doi ani, dar nu pleaca. Pe masura ce mai multi oameni se confrunta cu aceasta noua resursa, aceasta va separa din ce in ce mai mult afacerile de success de cele care nu au, in comertul electronic. Si acest fapt nu le va delimita, deoarece si companiile mid-range le folosesc destul de mult. Practic, acestea sunt solutii care iti pot ajuta firma, prin analize offline si online.
Big data, de fapt, ajuta antreprenorii sa analizeze comportamentul cumparaturilor, tendintele si produsele pe care le vand. S-a dovedit ca ajuta companiile de comert electronic sa imbunatateasca serviciile de relatii cu clientii, securitatea si comertul mobil. De asemenea, are puterea de AI care revolutioneaza industria.
Pe scurt, datele importante vor genera evolutii viitoare in afacerea dumneavoastra de comert electronic. Daca intentionati sa ramaneti in industrie pe termen lung, ati fi intelept sa studiati cele mai recente evolutii.
2. Servicii excelente pentru clienti
Cumparatorii sunt din ce in ce mai obisnuiti cu comoditatea comertului electronic, iar intreprinzatorii trebuie sa se asigure ca experienta clientilor corespunde asteptarilor crescande ale acelor persoane. Calatoria de a cumpara ceva trebuie sa fie neteda, linistitoare si sigura. Magazinele trebuie, de asemenea, sa raspunda repede la intrebari si sa rezolve problemele.
Un studiu a constatat ca mai mult de jumatate dintre americanii chestionati au anulat o achizitie datorita serviciilor necorespunzatoare. Dar luati aminte: nu trebuie sa fiti antreprenor la celalalt capat al acestui tip de tranzactie.
In schimb, exista o serie de moduri in care puteti furniza servicii clienti remarcabile:
Asigurati-va ca ati facut o plata usoara: Prea multe magazine de comert electronic au in continuare plati inutile scoase din cont. Luati in considerare daca aveti nevoie de mai mult de doua etape, adica puteti completa detaliile pe o singura pagina; apoi confirmati detaliile si elementele urmatoare.
Fiti receptivi: indiferent daca este vorba pe social media sau pe site-ul dumneavoastra sau prin e-mail sau telefon, afacerea dumneavoastra ar trebui sa raspunda la orice intrebari intr-o maniera prompta si profesionala. Un numar tot mai mare de magazine ofera chat live pe site-urile lor, iar raspunsul clientilor a fost extrem de pozitiv.
Oferiti o experienta personalizata: utilizati istoricul de navigare si de cumparare al clientului pentru a oferi o experienta personalizata de cumparaturi. Acesta este un lucru pe care Amazon l-a transformat intr-o forma de arta in ultimii ani, indreptandu-i clientii catre produsele care sunt cele mai relevante pentru ei si pe care le vor cumpara mai mult.
Asculta-ti clientii: Fii proactiv in cautarea de feedback si intreba-ti clientii despre experienta lor. Solicitand feedback, veti forma o viziune mai cuprinzatoare asupra afacerii dumneavoastra si a modului in care este perceputa . Nu va fie frica sa faceti critici, chiar daca sunt publice. In acest fel, veti identifica punctele slabe si le dovediti clientilor ca luati plangerile in serios.
3. Inteligenta artificiala imbunatatita
Fara date bune, bine comandate, nu veti putea sa imbratisati cele mai noi tehnologii care pot genera venituri in magazinul dumneavoastra de comert electronic. IA este deja evidenta in multe magazine de comert electronic. Cu toate acestea, exista exemple de magazine care o duc la nivelul urmator pentru a oferi o experienta extrem de personalizata
4. Personalizare imbunatatita
Unul dintre factorii care stau la baza succesului companiei Amazon este algoritmul de recomandari avansate pentru produse, care conduce la pana la 35% din totalul vanzarilor companiei. Folosind obiceiurile cumparaturilor, interesele si chiar istoricul navigarii, gigantul de comert electronic este capabil sa promoveze produsele pe care cumparatorul este cel mai probabil sa le cumpere.
Privind dincolo de Amazon, motoarele de recomandare a produselor s-au dovedit eficiente in a oferi o experienta personalizata de cumparaturi si de a creste veniturile pentru magazine. In primul rand, asigurati-va ca ati recomandat produsele vizibile cumparatorilor dumneavoastra pe pagina de pornire sau dupa punctul in care se conecteaza. Apoi, odata ce au adaugat articole in cosul lor, asigurati-va ca ati sugerat elemente complementare. De asemenea, puteti sugera articole la checkout.
Antreprenorii care adopta o abordare proactiva, imbratiseaza cele mai recente progrese in tehnologie si folosesc datele vor culege recompensele in comertul electronic. Pe masura ce IA devine mai importanta, este esential ca proprietarii de afaceri de comert electronic sa ia personalizarea la nivelul urmator. Pur si simplu un plugin de recomandare de produs nu mai este suficient; trebuie sa fii proactiv si sa utilizezi instrumentele in mod corect, cu date bine pregatite, pentru a-ti maximiza potentialul.
Flatfy.ro este un motor de cautare de locuinte propuse spre vanzare si este adresat persoanelor care cauta sa cumpere si/sau sa inchirieze case, vile, apartamente, ca de exemplu, pentru cei care cauta apartamente de vanzare Bucuresti, atat pe piata secundara cat si pe piata imobiliarelor noi construite in Romania. Acesta incorporeaza reclame de la o multitudine de surse pentru a-i asigura clientului o gama larga de continut relevant in ceea ce priveste industria imobiliara.
Flatfy.com lucreaza in 37 de tari, inclusiv cele Est Europene, deci puteti compara preturile in aceste tari : Romania (new.flatfy.ro), Ungaria si Moldova.