Ministerul Educatiei ar putea da mana libera scolilor sa decida singure dupa ce plan-cadru vor functiona la gimnaziu si liceu
Examene

Cu o intarziere de 30 de ani, Ministerul Educatiei si Cercetarii a lansat Strategia pentru Digitalizarea Educatiei din Romania

Ministerul Educatiei a lansat, vineri, Strategia pentru Digitalizarea Educatiei din Romania in cadrul unei consultari publice organizata cu industria IT si societatea civila. Primii pasi in incercarea de a schimba viitorul educatiei romanesti vin cu o intarziere de 30 de ani, sa speram ca obiectivele anuntate vor fi si implementate.

In cadrul consultarii de astazi, ministrul Educatiei, Monica Anisie, a propus o lista cu cinci obiective, imperativ a fi realizate in urmatorii ani, in ceea ce priveste digitalizarea educatiei si a invitat operatorii/companiile IT, societatea civila si mediul guvernamental sa contribuie la conturarea acestui proiect de tara cu expertiza si propuneri.

Ministerul Educatiei si Cercetarii a propus ca „Strategia pentru Digitalizarea Educatiei din Romania 2021-2027 – SMART-Edu” sa devina un proiect de tara, proiect de care pana la urma va depinde viitorul educatiei in Romania.

„Digitalizarea educatiei reprezinta un proiect prioritar pentru mandatul meu de ministru. Este un angajament indraznet pentru generatiile viitoare, pe care toti ministrii educatiei trebuie sa si-l asume in urmatorii ani, indiferent de culoarea politica. Aceasta strategie trebuie sa devina un proiect de tara, pentru ca, daca ne dorim sa construim o Romanie moderna, trebuie, in primul rand, sa construim o Romanie educata”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul Educatiei si Cercetarii, in deschiderea evenimentului de astazi.

Iata cele 5 obiective anuntate de ministrul Monica Anisie in cadrul primei runde de consultari publice privind elaborarea „Strategiei pentru Digitalizarea Educatiei din Romania – SMART-Edu”, organizata vineri, 20 noiembrie, de Ministerul Educatiei si Cercetarii:

1. Imbunatatirea infrastructurii digitale pentru reducerea decalajelor de conectivitate;
2. Sustinerea accesului egal la o educatie online de calitate;
3. Asigurarea de dispozitive electronice cu conectare la Internet in banda larga si conectivitate wireless adecvata pentru prescolari si elevi;
4. Elaborarea de manuale digitale si auxiliare didactice care ofera o interfata interactiva in care elevii au acces la continut multimedia, cum ar fi videoclipuri, prezentari interactive si hyperlink-uri;
5. Competente digitale pentru o piata a muncii emergente.

De asemenea, ministrul Monica Anisie a anuntat ca bugetul de investitii al Ministerului Educatiei pentru anul 2021 va include o componenta substantiala de fonduri alocate digitalizarii, lucru care pana in acest moment nu s-a intamplat.

Mai mult decat atat, vor fi constituite si grupuri de lucru in vederea elaborarii strategiei. Rezultatele activitatii grupurilor de lucru se vor concretiza in planuri operationale pentru perioada vizata de strategie si in masuri de implementare sustenabila a acestora, sustine ministrul.

In cadrul consultarilor de vineri, ministrul Anisie a mai spus ca, desi in 2015 Romania a adoptat o Strategie Nationala privind Agenda Digitala, strategie prin care se stabileau actiuni pana in 2020 in domenii-cheie, incluzand utilizarea TIC in educatie, totusi gradul de indeplinire a angajamentelor din strategie a ramas necunoscut chiar si la nivelul Comisiei Europene. „Din 2021, ne-am luat angajamentul ca acest buget sa aiba o componenta de investitii in digitalizare”, a spus Anisie.

Strategia de Digitalizare, unul dintre cele mai necesare proiecte 

Subsecretarul de stat in Ministerul Educatiei si Cercetarii, Jean Badea, a invitat toti specialistii interesati sa dea curs apelului de a se inscrie in grupurile de lucru ce vor fi constituite in vederea elaborarii strategiei. Rezultatele activitatii grupurilor de lucru se vor concretiza in planuri operationale pentru perioada vizata de strategie si in masuri de implementare sustenabila a acestora.

Potrivit lui Jean Badea, documentul lansat astazi va cuprinde masuri care vor fi implementate pana in anul 2027 si care vor viza domenii precum dezvoltarea competentelor digitale ale elevilor, formarea cadrelor didactice, asigurarea unei infrastructurii si resurselor de calitate pentru elevi, precum si alte componente subsecvente.

„Apreciez ca Strategia de Digitalizare este unul dintre cele mai indraznete, dar si cele mai necesare proiecte pe care MEC le lanseaza astazi. Desi conceptul de strategie si-a pierdut credibilitatea de-a lungul timpului, ne propunem sa dam din nou sens acestuia. Alaturi de noi, la masa virtuala, s-au aflat astazi cele mai relevante organizatii non-guvernamentale si companii de prestigiu din industria IT si de telecomunicatii, care de-a lungul timpului au dovedit prin proiectele educationale pe care le-au implementat si prin rezultatele obtinute, ca au atat expertiza, cat si capacitatea de a genera solutii”, a explicat Jean Badea pentru Capital.

„Ne dorim ca la sfarsitul perioadei de implementare a acestei strategii sa avem cea mai bine pregatita resursa umana, competitiva pe o piata a muncii intr-o dinamica continua bazata pe competente digitale. Procesul va continua in grupuri de lucru, in care vor participa specialisti din industria IT, experti in educatie si reprezentanti ai societatii civile, astfel incat, pe data de 15 decembrie sa publicam documentul Strategiei in consultare publica”, a completat subsecretarul de stat.

 

 

Stiri pe aceeasi tema

Candidatii admisi la rezidentiat isi aleg locurile si posturile in specialitatea aleasa. Ce spune Ministerul Sanatatii

Cristiana Petrariu Bota

Admitere anulata la Universitatea de Medicina (UMF) din Iasi pentru sute de studenti straini

Cristiana Petrariu Bota

Nomenclatorul domeniilor si programelor de studii universitare pentru noul an universitar 2018 – 2019 a fost aprobat de Guvern

Ioana Badulescu

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult