Odată cu evoluția Internetului și, implicit, a tehnologiilor care mijlocesc accesul la acest canal incomensurabil în ceea ce privește procurarea informației sau chiar… a bunurilor și serviciilor, zona de comerț electronic a crescut și ea vertiginos.
Un alt factor deosebit de marcant în această direcție este reprezentat inclusiv de pandemia COVID-19 prin care omenirea a trecut în ultimii ani. Restricțiile de circulație și regulile de distanțare, respectiv – izolare socială au determinat tot mai multe persoane, la vremea respectivă, să se orienteze cu precădere către shopping-ul online. Timpul petrecut acasă avea să devină, așadar, mai mult decât o măsură de sănătate publică: un ”trendsetter”.
Astfel, nu doar că publicul țintă din mediul virtual a crescut exponențial pentru brandurile digitalizate, ci, totodată, tot mai multe firme și companii s-au orientat către digitalizare. Cu alte cuvinte, brandurile deja existente în mediul online și-au consolidat site-urile din punct de vedere al marketingului și deservirii audienței. O mare parte dintre acestea au făcut-o prin strategii solide de optimizare SEO, alături de campanii PPC și/sau programe de afiliere cu anumiți influenceri.
Optimizarea SEO a fost, însă, cea care a reprezentat rampa de lansare inclusiv pentru brandurile nou apărute pe Internet sau pentru cele care și-au dezvoltat / diversificat latura de e-commerce. Mai mult decât atât, nu doar magazinele online au manifestat această abordare într-o situație de criză fără precedent pentru orice firmă, dar și site-urile web de prezentare a serviciilor oferite (clinici medicale, birouri de avocatură etc.) au apelat cu succes la Search Engine Optimization.
Industria HoReCa și turismul reprezintă două cazuri chiar speciale în acest sens, pentru care o optimizare SEO puternică, implicând o comunicare de interes public, pe anumite subiecte cheie la vremea respectivă (cum ar fi, siguranța evenimentelor / călătoriilor în context pandemic), a însemnat un adevărat colac de salvare. Astfel de branduri au fost puternic ajutate prin tehnici de e-marketing să-și mențină, cel puțin, vizibilitatea în Google și reputația standardelor de înaltă calitate, grijă și atenție.

Însă, este foarte probabil ca odată cu această situație „de cotitură”, mulți așa-ziși specialiști să speculeze oportunitatea de a vinde servicii de optimizare mai mult sau mai puțin credibile. Așadar, cum alegi o agenție de optimizare SEO în 2023, post-pandemie, astfel încât să eviți o… țeapă?
- În primul rând, dă un search pe… Google. Vei observa că pentru cuvântul cheie optimizare SEO, iAgency se numără, de pildă, printre primele rezultate organice. Acest lucru indică faptul că agenția respectivă chiar știe ce face, nu?!
- Accesează site-ul respectiv și acordă atenție deosebită unor detalii precum: informații despre echipă, portofoliu, servicii incluse, dată înființare firmă, contact și sediu, testimoniale clienți ș.a.m.d. Factori care să indice transparență, profesionalism și experiență!
- Nu în ultimul rând, solicită o întâlnire tête-à-tête. Sau, dacă timpul ori localizarea nu-ți permite, optează pentru un video call. Încearcă să obții răspunsuri la toate întrebările / nelămuririle pe care le ai; nu lua nicio decizie până când nu îți este explicat în mod amănunțit și exemplificat, chiar, tot ce presupune optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare și cum te poate ajuta aceasta în business-ul tău.
Urmând acești pași sau, mai degrabă, ținând cont de acești parametri, ești pe drumul cel bun în ceea ce privește alegerea corectă. Aceștia sunt, însă, niște indici mai mult etici, decât tehnici / concreți. Pentru a merge la sigur, nu ezita să soliciți agenției respective niște rapoarte / statistici care să ateste nivelul său de performanță.