8.3 C
România
28 octombrie 2020
Economie

Cum face Lidl afaceri in Romania? Importa 71% din produse si lasa piata locala sa moara – Televiziune germana

Ancheta a unei televiziuni germane despre modul in care Lidl face afaceri in Romania a scos la iveala ca grupul importa 71% dintre produse şi lasa piața locala sa moara, desi a luat bani de la Banca Mondiala pentru a stimula economia locala.

Jurnalistii televiziunii publice germane Das Erste au realizat o ancheta care scoate la lumina modul scandalos in care dintre cele mai mari grupuri de retail din lume, Lidl, face afaceri in Romania. Cu bani luați de la Banca Mondiala.

Desi a primit imprumuturi de la IFC, un departament al Bancii Mondiale pentru a stimula economia locala si a ajuta comunitațile locale sa se dezvolte, Lidl nu misca niciun deget in acest sens in Romania.

In 2011, Lidl a primit 66 de milioane de dolari doar pentru a se extinde in țara noastra, acesta fiind si anul in care compania a intrat oficial in Romania, preluand lanțul de magazine Plus.

Jurnalistii germani de la Das Erste arata ca de aproximativ 15 ani, tot mai multe lanțuri de retail din Europa de Vest isi deschid filiale in Romania – si tot mai mulți comercianți mici interni dispar. Lider printre discounterii din Romania este Lidl. Lanțul german a construit in termen de doar cinci ani, la nivel național, 186 de magazine, potrivit jurnalistului Dan Tanasa.

Pentru a obține o prima impresie, reporterii Das Erste au vizitat un magazin Lidl din Bucuresti. Exista produse ieftine romanesti? Oferta este la prima vedere similara cu cea Germania, spun reporterii. In timp ce exista si produse romanesti, cele mai multe produse din magazinul Lidl provin din alte țari: ceapa verde si salata din Polonia, ciuperci din Ungaria, ceapa din Noua Zeelanda. Toate aceste produse insa cresc din abundența si in Romania. La cererea reporterilor, Lidl admite ca 71 la suta din produsele alimentare pe care le comercializeaza nu provin din Romania.

Imprumuturile acordate de filiala Bancii Mondiale, IFC, catre societate-mama a Lidl, Grupul Schwarz, sunt destinate si pentru cumpararea de teren in Romania. In plus, pentru extinderea grupului in Polonia, Bulgaria, Croația si Serbia, Grupul Grupul Schwarz a primit imprumuturi in total de 393 milioane de dolari SUA. Creditele sunt supuse unor termene si condiții.

Banii sunt destinați si pentru Lidl in Romania. Cu acesti bani Lidl ar trebui sa ofere clienților „produse ieftine” pentru persoanele cu venituri reduse si astfel sa creasca „numarul furnizorilor locali” si „sa deschida noi canale de distribuție pentru producatorii de alimente regionale”.

Sursa: activenews.ro

Stiri pe aceeasi tema

OUG privind noile masuri fiscale a fost adoptata de Guvern. Documentul taxeaza activele bancare si plafoneaza pretul la gaze

Ioana Badulescu

România riscă să piardă bani europeni. În două luni din acest an atragerile au fost zero

Teodora Badescu

LEGEA SALARIZARII: Prevederi din noua lege a salarizarii, ce va fi elaborata pana la 1 octombrie 2015

Delia Ion

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult