Daniel Gheorghe critica vizita lui Dacian Ciolos cu “sarbatorile-n cap” la Berlin

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota ianuarie 8, 2016 11:18

Deputatul PNL, Daniel Gheorghe, considera inoportuna vizita premierului Dacian Ciolos “cu sarbatorile-n cap” la Berlin si sustine ca ar fi fost un gest responsabil ca premierul roman sa fi anulat aceasta vizita, in semn de solidaritate cu trauma femeilor germane agresate de imigrantii musulmani.

“Din păcate, pentru observatorii români ai scenei politice, vizita prim-ministrului Cioloș are ca efect indirect spălarea imaginii compromise a cancelarului Angela Merkel, a cărei politică haotică a invitat în Europa milioane de migranți din lumea musulmană”, sustine Daniel Gheorghe.

“Mă tem, în schimb, de altceva: că ar fi posibil, în virtutea logicii de „hegemon” european asumată de Germania în ultimii ani, ca deplasarea premierului român la Berlin, într-un moment în care credibilitatea cancelarei germane este în scădere, să reprezinte recunoașterea subliminală a unui nou raport de obediență politică a României în fața Germaniei”, mai considera deputatul.

Va prezentam mai jos comentariul integral al deputatului liberal, publicat pe site-ul lumearomaneasca.ro.

Nu înțeleg necesitatea acestei vizite intempestive, cu “sărbătorile-n cap”, a primului ministru, Dacian Cioloș, la Berlin, în compania cancelarului german Angela Merkel. Mai mult, cred că ar fi fost un gest de mare responsabilitate și onoare din partea prim-ministrului român să anuleze această vizită. Să o anuleze din respect și solidaritate faţă de trauma sutelor de femei germane agresate în valul recent pe care presa l-a numit un adevărat “jihad sexual” şi care a fost declanșat de imigranții musulmani în orașe altădată libere, sigure și prospere din Europa: Koln, Hamburg, Stuttgart etc.

Dincolo de mirajul oricărei corectitudini politice, avem obligația de a fi solidari, cu toții, cu aceste femei europene și creștine, care aparțin aceleiași civilizații – contestate ideologic, mai nou – din care facem și noi parte. Aceste femei au dreptul legitim ca în țara lor și în orice societate liberă, de altfel, să poarte hainele pe care ele le consideră adecvate, să-și coafeze părul așa cum doresc și nu cum impun cutumele societăților din care provin migranții. E ridicol să anulăm decenii de emancipare dintr-o teamă de rigorile aceleiași corectitudini politice.

Din păcate, pentru observatorii români ai scenei politice, vizita prim-ministrului Cioloș are ca efect indirect „spălarea” imaginii compromise a cancelarului Angela Merkel, a cărei politică haotică a invitat în Europa milioane de migranți din lumea musulmană. Valul de refugiaţi, în fapt o invazie mascată, a pus țările membre ale UE în fața unor grave probleme de securitate, ordine publică și de factură social-identitară, şi a aprins a aprins pentru marea națiune germană ceea ce cu decenii în urmă britanicul Enoch Powell denumea „rugul funerar”.

Acum, urmărind efectele politicii sale, Angela Merkel poate fi considerată una dintre ultimele persoane din Europa apte să dea lecții cuiva. Cu atât mult, privesc cu mâhnire postura prim-ministrului României, stând precum un elev în fața dirigintei Merkel, o profesoară de multiculturalism care a incendiat tablourile istorice de pe pereții Europei.

A mai aduce în discuție Schengen într-un astfel de moment, în care înșiși liderii europeni recunosc neviabilitatea acestui spațiu, este ca și cum ai vorbi acum de obținerea ”clauzei națiunii celei mai favorizate” ori de aderarea României la Consiliul Europei (că ăla ”European” e altceva). Apoi, a dojeni România la infinit pe tema ”MCV” și a lega dosarul Schengen de tema corupției, când peste un million de cetățeni extracomunitari au trecut prin granița Europei și a Germaniei mai ceva decât barbarii prin limesul roman, e indecent. Iar într-o perioadă în care țara ta e implicată în scandaluri de mare corupție transnațională precum EADS ori țeapa dată consumatorilor auto de către Volkswagen, chiar dacă ești cancelar al Germaniei – sau poate tocmai de aceea – ar trebui să păstrezi tăcerea.

Din păcate, întâlnirea Merkel-Cioloş, pe care continui să o consider inoportună acum, nu mă convinge că va avea drept rezultat creșterea schimburilor comerciale dintre cele două țări ori intensificarea relațiilor economice româno-germane, atât pe orizontală cât și pe verticală.

Mă tem, în schimb, de altceva: că ar fi posibil, în virtutea logicii de „hegemon” european asumată de Germania în ultimii ani, ca deplasarea premierului român la Berlin, într-un moment în care credibilitatea cancelarei germane este în scădere, să reprezinte recunoașterea subliminală a unui nou raport de obediență politică a României în fața Germaniei. Un raport de tip suzeran-vasal, care ar putea avea consecințe grave pentru noi în contextul unei Germanii care a scăpat de sub control criza migranților și care acum caută fără succes soluții de redirecționare a presiunii imigraționiste.

Europa se găsește din nou într-o criză politică, economică și morală uriașă și cred că, în cazul în care suntem români responsabili, avem datoria morală să abandonăm mitul iluzoriu al corectitudinii politice și să preluăm modelul ferm al unor națiuni precum Polonia. Exemplul premierului polonez, care chiar zilele acestea a anunțat că nu va accepta decât 100 de migranți, toți trecuți printr-un amplu program de verificare individuală, e unul ce trebuie asumat şi de către noi.

Închei cu un îndemn către Dacian Cioloș, premierul de la care am pretenţia să fie în primul rând solidar cu poporul român și cu interesele sale, ca abia apoi, în subsidiar, să urmărească deciziile luate prin compromis politic european.

loading...
loading...