Iohannis, la bilantul MApN: Voi prezenta in Parlament o noua strategie de Aparare si voi sustine sustine ca pana in 2027 sa existe un prag minim de 2% din PIB
Politica

De ce Klaus Iohannis nu a fost in conflict de interese – Motivarea Curtii de Apel

Curtea de Apel Alba Iulia a publicat, marti, motivarea deciziei din care reiese ca presedintele Klaus Iohannis nu s-a aflat in conflict de interese in urma cu cinci ani. Este vorba despre situatia in care Klaus Iohannis a semnat, in decembrie 2010, un contract de prestari servicii incheiat intre Primaria Municipiului Sibiu si SC Tipografia Honterus SRL, societate comerciala detinuta de Forumul Democrat al Germanilor din Romania (FDGR), al carui presedinte era. 

Agentia Nationala de Integritate (ANI) nu a depus recurs impotriva admiterii contestatiei lui Iohannis de catre Curtea de Apel Alba Iulia.

In motivare se arata ca presedintele Klaus Iohannis nu s-a aflat in conflict de interese „intrucat conditiile art.70 din Legea nr.161/2003 raportat la art.75 lit.b din Legea nr.393/2004 nu sunt indeplinite, deoarece reclamantul nu a participat la luarea unei decizii care sa asigure un beneficiu societatii comerciale T.H. SRL si nu exista o relatie de angajament cu aceasta, iar conditiile art.70 din Legea nr.161/2003 raportat la art.75 lit.f din Legea nr.393/2004 nu sunt indeplinite deoarece reclamantul nu a fost implicat in luarea deciziei de desemnare a ofertei castigatoare, semnarea contractului fiind efectul procedurii de atribuire a contractului decisa de comisia de evaluare”.

Instanta a considerat ca este relevanta modalitatea de derulare a procedurii la nivelul autoritatii publice locale, unde, la data de 3 decembrie 2010, a fost demarata procedura de atribuire a contractului.

„Desi valoarea estimata a contractului a fost de 3.910,88 euro (deci sub 15.000 euro, prag valoric sub care, art.19 din OUG nr. 34/2006 permitea incredintarea directa a contractului de achizitie publica), pentru asigurarea principiilor care guverneaza achizitiile publice, s-a decis aplicarea procedurii de cerere de oferta cu publicarea documentatiei de atribuire in SEAP, criteriul de atribuire fiind pretul cel mai scazut, tocmai pentru a asigura un cadru largit de ofertanti, asigurand astfel concurenta intre operatorii economici”, explica judecatorii.

„In conformitate cu prevederile art.71 alin.1 din HG nr.925/2006 a fost constituita comisia de evaluare a ofertelor in vederea atribuirii contractului de prestari servicii anterior identificat (document in anexa), reclamantul nefacand parte din comisia de evaluare a ofertelor si de desemnare a ofertei castigatoare, atributii ce revin in competenta exclusiva a comisiei. Practic, reclamantul, semnand contractul de prestari servicii (…), a indeplinit o obligatie legala. Exercitandu-si prerogativele legale, in limitele competentei, reclamantul nu a avut nici un moment drept de optiune cu privire la alegerea castigatorului, respectiv intre a semna sau nu contractual”, se arata in motivare.

Articole asemănătoare

Ana Birchall la RFI: Nu minimalizez vocea strazii, dar condamn folosirea in scop politic a unor teme importante

Lucy Ionesco

Adrian Nastase: CSAT va deveni primul guvern al tarii

Lucy Ionesco

GEST MAFIOT FACUT DE ELENA UDREA IN PARLAMENT. VIDEO. PUTIN MAI TARZIU A VENIT CU EXPLICATII

Lucy Ionesco