Termenul de depunere a declaratiei unice, prelungit de Guvern pana pe 31 iulie. Toate modificarile raman in vigoare, se schimba doar termenul de depunere
Economie

Declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului/taxei pe cladiri – Cum se completeaza

Va prezentam in cele ce urmeaza precizari privind modul de completare al Declaratiei fiscale pentru stabilirea impozitului/taxei pe cladiri. Pentru a veni în sprijinul persoanelor fizice care vor să declare un imobil sau se află în situația în care trebuie să depună, până la data de 31 martie 2016, ‘Declarația fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri rezidențiale/nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea PF’, Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța vine cu următoarele precizări privind modalitatea de completare a acesteia:

Se bifează tipul de clădire deținută, după destinație: rezidențială, nerezidențială sau mixtă.

Secțiunea I: Datele de identificare ale proprietarului/coproprietarilor: nume, prenume, cod numeric personal, număr de telefon, adresa de poștă electronică, adresa de corespondență. În continuare, contribuabilul poate alege dacă documentele fiscale vor fi comunicate exclusiv la adresa de poștă electronică.

Secțiunea II: În cazul în care proprietarul/coproprietarii clădirii este/sunt reprezentat/reprezentați de un împuternicit, acesta din urmă va completa declarația cu datele sale de identificare.

Secțiunea III: Dacă este cazul, contribuabilul va completa adresa de rezidență într-un alt stat decât România.

ANAF publica lista rusinii. Ai datorii la stat de peste 100 de lei? Vei aparea pe lista neagra a Fiscului

Secțiunea IV: Se completează datele clădirii necesare stabilirii impozitului aferent pentru clădirile cu destinație rezidențială (locuință) și pentru construcții anexe sau construcții la subsol, demisol sau mansardă, după caz:

1. Adresa completă a clădirii;

2.Date referitoare la condițiile de dotare (instalații de apă, canalizare, electrice și încălzire);

3. Suprafața utilă sau suprafața construită desfășurată, după caz. Dacă din documentele justificative rezultă suprafața construită desfășurată a clădirii, se înscrie această suprafață și nu cea utilă.

Secțiunea V: Se completează datele clădirii necesare stabilirii impozitului aferent pentru clădirile cu destinație nerezidențială (activitate economică) se vor completa următoarele date:

1. Adresa completă a clădirii;

2. Anul construirii;

3. Suprafața utilă a clădirii sau suprafața construită desfășurată, după caz;

4. Valoarea clădirii

a. Rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referință, după caz;

b. Valoarea finală a lucrărilor de construcții, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referință, după caz;

c. valoarea clădirii care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referință, după caz.

Dacă nu sunt deținute informațiile sus-menționate necesare completării câmpurilor destinate clădirii nerezidențiale, se vor completa informațiile menționate în secțiunea aferentă clădirilor rezidențiale (IV) și va menționa faptul că utilizează clădirea în scop nerezidențial (V). În acest caz, impozitul se va calcula aplicând cota de 2% asupra valorii impozabile calculate ca pentru clădirile rezidențiale.

Secțiunea VI: În cazul în care clădirea este utilizată în scop mixt iar suprafețele pot fi delimitate, pentru partea rezidențială și pentru cea nerezidențială, se completează atât secțiunea IV cât și secțiunea V.

Secțiunea VII: În cazul în care clădirea este utilizată în scop mixt iar suprafețele nu pot fi delimitate contribuabilul va bifa situația în care se află, după cum urmează:

a. la adresa poștală a clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal al unui operator economic, dar nu se desfășoară nicio activitate economică (IV).

b. la adresa poștală a clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal al unui operator economic care desfășoară activitate economică, contribuabilul va completa câmpul rezervat clădirilor nerezidențiale (V).

În ultima parte a declarației, contribuabilul va declara, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, că datele înscrise și documentele anexate sunt conforme cu realitatea. De asemenea, se vor trece datele din actul de identitate și va semna.

Stiri pe aceeasi tema

Noul Cod Fiscal si reducerea TVA nu sunt vazute cu ochi buni de Comisia Europeana

Cristiana Petrariu Bota

Seful ANAF: Toate firmele care nu vor sa isi plateasca taxele vor fi eliminate

Bogdan

Contributia asiguratorie pentru munca, fosta taxa de solidaritate, arunca in aer 6 milioane de contracte de munca de la 1 ianuarie 2018

Ioana Badulescu

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult