E85, supranumit “Drumul Mortii”, ar urma sa fie configurat in sistem 2+1 alternativ

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota februarie 9, 2019 21:10

E85, supranumit “Drumul Mortii”, ar urma sa fie configurat in sistem 2+1 alternativ

Viteza si neatentia la volan pot fi ingredinte fatale pe “Drumul Mortii”, asa cum este supranumit E85. Autoritatile se gandesc sa gaseasca o solutie pentru a reduce numarul accidentelor produse pe E85, iar cum largirea unei benzi nu este posibila din motive financiare, se aplica varianta cea mai ieftina si cea mai rapida. 

Astfel, E85 ar urma sa fie configurat in sistem 2+1 alternativ pe o portiune de 9 km. Implementarea acestei masuri ar putea fi aplicata chiar din acest an.

Daca va da rezultate, masura ar urma sa fie aplicata pe intregul tronson E85 de circa 500 de km.

Drumul National DN2 (E85) este unul dintre cele mai periculoase din tara – asta mai ales din cauza faptului ca, desi soseaua are doar o banda pe sens, multi soferi folosesc neregulamentar acostamentul mai larg drept banda 1, vitezele practicate sunt mari si multe depasiri sunt periculoase.

In ultimii ani s-a format o presiune din partea societatii civile pentru a spori siguranta cerandu-se implementarea unui sistem de circulatie 2+1 alternativ. Primul astfel de tronson-test va avea circa 9 kilometri. Sensurile de circulatie nu vor fi separate fizic printr-un parapete, ci prin spatiu liber lat de un metru.

DN2 (E85) de la Bucuresti pana dupa Roman este unul dintre cele mai circulate drumuri din tara, dar si unul dintre cele mai periculoase. In anii ’90 drumul a fost reabilitat si platforma sa asfaltata a fost largita, insa numarul benzilor de circulatie a ramas aceleasi – cate una pe fiecare sens.

Chiar daca oficial drumul este unul 1+1, cu cate o banda in fiecare sens, pe toata lungimea drumului reabilitat se circula neregulamentar pe toata suprafata asfaltata, astfel ca multi soferi de autoturisme, autobuze sau camioane folosesc acostamentele drept o prima banda de circulatie.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.