Emisiile de dioxid de carbon ale autoturismelor raman o problema pentru Uniunea Europeana

Ioana Badulescu
By Ioana Badulescu septembrie 27, 2019 11:24

Emisiile de dioxid de carbon ale autoturismelor raman o problema pentru Uniunea Europeana

Autoturismele si camionetele emit aproximativ 15% din emisiile de dioxid de carbon (CO2) din UE, care provoaca schimbari climatice. Transportul este singurul sector in care emisiile de gaze cu efect de sera sunt in continuare mai ridicate decat in 1990.

Incurajarea standardelor privind emisiile de la automobile ar contribui la atingerea obiectivelor UE in materie de clima pentru 2030, iar consumatorii ar economisi la facturile de combustibil.

Date recente arata ca, dupa o scadere substantiala in ultimii ani, emisiile de la masinile noi au crescut in medie cu 118,5 g CO2/km anul trecut. Conform regulilor in vigoare, masinile noi nu trebuie sa emita in medie cca 95 g CO2/km pana in 2021.

Numarul masinilor electrice creste rapid, dar acestea reprezinta inca mai putin de 1,5% dintre masinile nou inregistrate.

Comisia Europeana a propus reducerea limitei din 2021 cu 15% pana in 2025 si cu 30% pana in 2030. Noile obiective sunt exprimate in procente deoarece standardul de 95 g/km trebuie recalculat conform noilor teste, mai riguroase, de masurare a emisiilor, care reflecta mai bine conditiile reale de condus.

Membrii comisiei parlamentare pentru mediu au declarat ca emisiile ar trebui reduse cu 20% pana in 2025 si cu 45% pana in 2030. 40% dintre masinile noi vandute incepand cu anul 2030 ar trebui sa fie electrice si hibride. Deputatii au solicitat, de asemenea, masuri UE in ceea ce priveste locurile de munca si competentele pentru a usura trecerea industriei automobilelor la masini mai curate.

Saptamana viitoare, la Strasbourg, deputatii europeni voteaza in plen asupra acestor amendamente.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.