Facebook modifica algoritmul de afisare al continutului, in detrimentul site-urilor de stiri si de afaceri. Practic, vor fi afisate mai multe postari personale ale prietenilor si mai putine stiri, scopul fiind acela ca reteaua de socializare sa nu fie o simpla platforma de stiri, ci o comunitate in care prietenii sa discute teme de interes.
Mark Zuckerberg a publicat in urma cu cateva ore un anunt in care explica modificarea de paradigma a algoritmului care stabileste ce tipuri de postari sunt afisate cu prioritate utilizatorilor Facebook. Modificarea algoritmului va avea loc treptat, pe parcursul următoarelor luni.
Zuckerberg subliniaza ca Facebook va pune mai mult accent pe ceea ce numeste interacțiunea socială semnificativa, in locul consumului pasiv de noutati.
Mark Zuckerberg spune ca se asteapta ca modificarea algoritmului de rankare sa duca la scaderea timpului pe care utilizatorii il petrec pe Facebook, dar calitatea timpului petrecut va creste.
Citeste si: Inteligenta artificiala va exploda in 2018, urmand a fi integrata si in automobile, roboti sau platforme de realitate virtuala
S-a descoperit sursa misterioaselor impulsuri radio rapide, un subiect care intriga oamenii de stiinta din 2007
După modificarea algoritmului de rankare, Facebook ar trebui să arate mai mult ca o comunitate, în care prietenii să discute mai multe teme de interes, decât ca un panou cu știri la care utilizatorii să privească pasiv. Pe scurt, vor fi vizibile mult mai multe postări personale ale prietenilor, indiferent că este vorba de actualizări text, fotografii sau filmări. Zuckerberg este de părere că interacțiunea activă dintre prieteni, cum o numește, reprezintă viitorul pe termen lung pentru Facebook.
Pierzători vor fi publisherii, site-urile de știri și diversele afaceri, care-și vor vedea vizibilitatea și conversiile prăbușindu-se după modificarea de algoritm. Cel mai mult vor avea de pierdut entitățile care au investit resurse importante pentru generarea de conținut care să creeze engagement pe Facebook. Conceptul de “socializare activă, nu pasivă”, pe care Mark Zuckerberg îl repetă în anunțul său, înseamnă că tot ceea ce reprezintă conținut public, inclusiv cel video, devine dintr-o dată mult mai puțin interesant pentru Facebook.
Într-o postare menită să completeze declarația lui Zuckerberg, vicepreședintele Facebook, Adam Mosseri, spune că algoritmul va acorda mai multă importanță postărilor care stârnesc discuții între prieteni.
Practic, prin această nouă modificare, Facebook alege prietenii în locul știrilor. Alege să fie mai mult o rețea socială și mai puțin o platformă de știri, știri care i-au dat atât de multă bătaie și i-au atras atât de multe critici în ultima vreme. Faptul că în ultimii ani conținutul public de pe Facebook l-a depășit pe cel postat de prieteni și rude, spune Zuckerberg, a făcut ca rețeaua socială să se îndepărteze de la scopul ei inițial și anume conectarea utilizatorilor.