Inteligenta artificiala, precum si alte tehnologii similare, pot fi gasite acum la tot pasul. Google incearca sa aduca cat mai mult din aceasta si la nivelul cautarilor realizate, implicit a rezultatelor. O schimbare deja implementata in cateva tari la nivel global este Google Search Generative Experience.
In termeni scurti, Google SGE are rolul de a oferi utilizatorilor informatiile pe care le cauta pe tava, intr-o sectiune dedicata, afisata fix la inceputul rezultatelor cautarii.
Evident, Google SGE va schimba peisajul SEO atunci cand va fi implementat completa. Suita de servicii SEO oferita de un expert sau de care o afacere beneficiaza va fi adaptata. Iata ce trebuie sa stii ca si specialist SEO, dar si ca proprietar de afacere care vrea sa se asigure ca beneficiaza de servicii SEO de calitate!
Continut creat de oameni si experti – relevant sau o pierdere de timp?
In ciuda catorva actualizari Google (implicit a eliminarii particului „de oameni” din sintagma reprezentativa „continut creat de oameni, pentru oameni”), specialistii SEO prezic un viitor bogat pentru continutul creat de oameni si mai ales de experti.
Google SGE, desi o sectiune creata cu ajutorul AI, va aduce in prim plan doar continut cu adevarat relevant, care poate fi verificat si care are in spate numele unui expert sau cel putin al unui brand cu autoritate in domeniu.
Trafic redus pentru platformele pur informationale
In ziua de astazi, fiecare platforma are nevoie de servicii SEO, inclusiv cele informationale. Totusi, aparitia Google SGE pune in pericol traficul acestor platforme. De altfel, principalul scop al Google SGE este de a extrage informatia pertinenta si relevanta din platforma respectiva si de a o oferi utilizatorului pe tava, in sectiunea speciala din rezultatele cautarii.
Blogurile nu isi vor pierde din relevanta in cautari. In schimb, website-uri precum Wikipedia si altele similare, populate de continut strict informativ, vor observa probabil o scadere drastica a traficului dupa implementarea completa a Google SGE.
Impactul asupra cautarilor si intentiei de cautare nu va fi unul semnificativ
Exista totusi si experti care spun ca impactul Google SGE nu va fi unul semnificativ, accentuand faptul ca, desi peisajul SEO se va schimba, modul in care realizezi si beneficiezi de servicii SEO nu se va schimba drastic. De ce?
Expertii pun in prim plan nevoia utilizatorilor de a interactiona direct cu paginile unui website, nu doar cu pagina de rezultate a motoarelor de cautare. Sursele directe – si NU rezumatele realizate de AI – se considera a fi mult mai importante pentru utilizator. Astfel, Google SGE va avea in mare parte rol de indicare a surse si a informatiei relavante, moment in care utilizatorul tot la pagina traditionala de website va apela.
Dupa cum poti vedea, Google SGE este inconjurat de putina incertitudine. In momentul actual, anume in lipsa unei implementari complete la nivel global, expertii care ofera servicii SEO pot face doar speculatii. Totusi, este indicat sa le ai in vedere, fie ca esti specialist sau proprietar de afacere.
Trebuie sa fii la curent cu schimbarile – desi SEO este si va fi absolut necesar pentru orice afacere, nu stii cand va fi indicat sa apelezi la servicii Google Ads la inceput si mai apoi la SEO, de exemplu. Contacteaza agentia de marketing The Markers pentru a afla mai multe despre strategiile potrivite afacerii tale, dar mai ales despre cum arata viitorul marketingului digital!