8.3 C
România
22 februarie 2024
IT/Stiinta

Inteligența artificială în viața de zi cu zi: poate aceasta îmbrăca forma unui prieten virtual?

Anual, viața pare să prospere din ce în ce mai mult. Oamenii par să fie într-o grabă continuă, iar clipele parcă trec mai repede. În tandem cu avansul acerb al tehnologiei, întreaga societate induce senzația unei mișcări înconjurată de inovație. Telefoanele mobile, dar și întregul mediu online, au cunoscut evoluții incredibile în timp. Într-o mare măsură, progresul a fost prielnic tuturor.

Comparând lumea de acum cu cea de 20 de ani în urmă, putem spune că multe s-au schimbat. Noile generații sunt mai adaptabile la aceste schimbări, puterea lor de adaptare fiind uneori uimitoare. Multe aspecte sunt mai rapide acum, inclusiv plățile și comunicarea. Totul se face mai ușor cu ajutorul inovației și al progresului tehnologic. De exemplu, activitatea băncilor și a caselor de pariuri a căpătat amploare. Tranzacțiile se fac repede și sigur, iar accesul clienților este vizibil îmbunătățit.

Potențialul inteligenței artificiale în societatea modernă

Unul din punctele forte ale tehnologiei în general constă în crearea conceptului de inteligență artificială. De la stadiul de idee aceasta a ajuns realitate, fiind implementată în multiple domenii și arii de activitate. Prin aplicarea sa anumite sectoare au ajuns să funcționeze mai fiabil și mai eficient. Printre domeniile influențate de inteligența artificială se numără medicina, arta, comunicarea, educația, dar și mediul afacerilor.

Inteligența artificială (IA) a devenit astfel un pilon de sprijin în multiple activități. Utilizarea sa permite o preluare mai rapidă a mesajelor și un timp mai scurt de reacție la solicitări. Prin urmare, servicii precum cele de asistență a clienților funcționează cu mai multă acuratețe. Prin utilizarea acestei tehnologii, în domenii precum medicina diagnosticele sunt puse cu mai multă precizie și mai rapid.

Poate inteligența artificială să devină un bun partener de conversație?

Capacitatea de acțiune a inteligenței artificiale nu se oprește aici. Deși poate părea greu de crezut la prima vedere, aceasta poate depăși pragul de neutralitate. Deși nu au are capacitate de emoție în realitate, IA este capabilă să mimeze reacțiile umane.

Un bun exemplu pot fi considerați asistenții virtuali Siri și Alexa. Conversațiile cu aceștia au un puternic caracter informativ, dar pot fi implicați în conversație mai mult decât ne-am aștepta. Dialogul poate deveni interesant și chiar înfocat la un moment dat. Putem cere informații, dar ne putem și certa cu ei în anumite cazuri.

IA a devenit mai mult decât un ajutor pe plan financiar și economic. În prezent, aceasta poate deveni și un prieten cu care putem conversa. Acestuia îi este atribuită o imagine și un bogat bagaj de cunoștințe. Aceasta poate fi o alternativă bună în cazul persoanelor singuratice și a celor introvertite. Un exemplu în acest sens este Replika, dar nu este singurul.

Cu toate acestea, siguranța datelor trebuie să rămână pe prim plan. Utilizarea acestor „prieteni virtuali” nu ar trebuie să supună utilizatorul niciunui pericol. Datele ar trebui să fie criptate și păstrate departe de posibilele atacuri cibernetice.

Pe scurt

Prietenia poate avea multe forme. Pentru unii aceasta include mai multe persoane, iar pentru alții este nevoie de mai puțin. Prietenii virtuali sunt o bună alternativă. În prezent, acest lucru creează controverse, însă viitorul poate rezerva multe surprize. Altfel spus, inteligența artificială poate îmbrăca forma unui prieten cu care să socializăm.

Related posts

Facebook introduce noile butoane de reactii, o extensie a optiunii „Like”

Lucy Ionesco

Cea mai mare competitie de robotica intre licee din Romania, BRD FIRST Tech Challenge, isi desemneaza castigatorii in weekend

Ioana Badulescu

Matematicieni din SUA au descoperit o noua forma octogonala

Lucy Ionesco

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult