Legea 321 care obliga hypermarketurile sa vanda produse romanesti, retrimisa in Comisia de agricultura

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota mai 11, 2016 12:37

Legea 321 care obliga hypermarketurile sa vanda produse romanesti, retrimisa in Comisia de agricultura

Legea 321 care obliga hypermarketurile sa vanda produse romanesti a fost retrimisa, marti, in Comisia de agricultura. Astfel, plenul Camerei Deputaţilor a decis să retrimită la Comisia pentru agricultură modificarile la Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, care obliga marile magazine sa vanda produse romanesti in proportie de 51%. Camera Deputatilor este for decizional in acest caz.

Proiectul de lege privind modificarile la Legea 321 care obliga magazinele sa vanda produse romanesti a fost depus în luna martie la Parlament, de deputaţi ai PNL. Potrivit documentului, supermarketurile erau obligate să asigure spaţii de expunere pentru produsele alimentare ale producătorilor români de minim 50%, din care cel puţin 20% să fie alocate producătorilor locali şi să perceapă taxe de maximum 5% pentru aceştia.

Potrivit proiectului de lege, “comercianţii persoane fizice autorizate care desfăşoară activităţi de comercializare pentru produse alimentare vor avea obligaţia ca, pentru produsele alimentare – lapte şi produse lactate, carne şi produse de carne, fructe, legume şi produsele fabricate din acestea, panificaţie, patiserie şi cofetărie -, fabricate de către producători din România să asigure spaţii de expunere şi vânzare de cel puţin 50% din suprafaţa existentă folosită pentru comercializarea alimentelor. În acest sens, minim 20% din aceste spaţii să fie alocate către toţi producătorii locali”.

Carnatii de Plescoi, novacul afumat din Tara Barsei si alte 12 produse romanesti asteapta sa fie certificate in Europa

Produsele romanesti, discriminate in tara lor. Doar 30% din carnea si legumele din hipermarketuri sunt autohtone

Federatia Pro Agro se arata ingrijorata de retrimiterea la comisia de specialitate a Legii care obligă marile magazine să vândă 51% produse locale şi consideră că aceia care au hotărât astfel s-au poziţionat total greşit şi trebuie să-şi asume faptul că nu au acţionat în concordanţă cu interesele producătorului român.

Pro Agro atrage atenţia asupra faptului că această iniţiativă are un singur mare obiectiv: redistribuirea justă a valorii adăugate pe întregul lanţ alimentar, încercând să corecteze anumite inechităţi între diferitele verigi.

Mai mult, această iniţiativă vine să completeze eforturile şi demersurile Ministerului Agriculturii în direcţia constituirii formelor asociative pentru comercializare – grupuri, organizaţii de producători, cooperative agricole.
În plus, Pro Agro solicită să i se aducă la cunoştinţă motivele care au stat la baza retrimiterii la comisia de specialitate a acestei iniţiative legislative.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.