9.6 C
România
25 octombrie 2020
Magistrala 6 de metrou Gara de Nord – Aeroport Otopeni, finalizata in 2021
Social

Magistrala 6 de metrou Gara de Nord – Aeroport Otopeni, finalizata in 2021

Lucrarile la linia de metrou Gara de Nord – Otopeni vor incepe in vara anului 2017 si vor fi gata in 2021. Cel putin asta sustine Guvernul, care a adoptat in ultima sedinta indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou Gara Nord – Otopeni, potrivit carora traseul va avea 12 statii iar magistrala va permite legatura directa intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni, fara transbordarea calatorilor prin schimbarea peroanelor si a trenurilor. De asemenea, va putea fi asigurat accesul direct al calatorilor in intreaga retea de metrou prin statia existenta Basarab 1-2.

Potrivit Executivului, indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni au fost aprobați, printr-o Hotărâre de Guvern, promovată de Metrorex şi Ministerul Transporturilor România.

Magistrala 6, realizează extinderea rețelei actuale de metrou din stația 1 Mai până la Aeroportul Internațional Henri Coandă București pe o lungime de 14,2 km și cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Termenul estimat de începere a lucrărilor este a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuție este de 48 de luni.

Valoarea totală a investiției este de 5,9 mld. lei (TVA inclus). Finanţarea se va realiza din acordul de împrumut încheiat între Guvernul României și Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 și de la bugetul de stat.

Traseul va avea 12 stații, iar amplasarea acestora va fi următoarea:

1. Staţia Pajura – în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.
2. Stația Expoziţiei – în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei și strada Parcului, în proximitatea complexului expozițional Romexpo.
3. Stația Piața Montreal – de-a lungul Bulevardului Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Național București-Ploiești către Bulevardul Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere.
4. Stația Gara Băneasa – adiacent Drumului Național București – Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa.
5. Stația Aeroportul Băneasa – adiacent Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea aeroportului Băneasa.
6. Stația Tokyo – de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.
7. Stația Washington – adiacent Drumului Național București – Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.
8. Stația Paris – de-a lungul Drumului Național București – Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles și a Țiriac Auto Service.
9. Stația Bruxelles – de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, la Nord de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni.
10. Stația Otopeni – în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecție cu strada 23 August.
11. Stația Ion I. C. Brătianu – în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu.
12. Stația Aeroportul Otopeni – sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă-Otopeni.

Obiectivele generale ale Proiectului se aliniază cu Strategia Europa 2020: un transport modernizat și sustenabil la nivel urban, promovarea dezvoltării economice și îmbunătățirea calității mediului. Această magistrală va permite legarea directă între Gara de Nord și Aeroport Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor şi a trenurilor.

De asemenea, va putea fi asigurat accesul direct al călătorilor în întreaga reţea de metrou prin staţia existentă Basarab 1-2. Amplasarea staţiilor de metrou va fi realizată în punctele de maxim interes al călătorilor (Complexul Expozițional Romexpo, Complexul Comercial Băneasa, Gara Băneasa, Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni, etc.), dar va permite și dezvoltarea economică a zonelor.

Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă București – Ilfov.

Stiri pe aceeasi tema

Gheorghe Dinca a fost dus de urgenta la spital dupa ce ar fi cedat psihic dupa gratii

Cristiana Petrariu Bota

Trenurile Constanta-Bucuresti vor fi suplimentate, anunta CFR

Cristiana Petrariu Bota

Cutremur de peste 4 pe Richter in Marea Neagra, un alt cutremur s-a produs in Vrancea

Cristiana Petrariu Bota

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult