Marica vrea sa inregistreze marca FARUL in Registrul National al Marcilor detinut de OSIM

Cristiana Petrariu Bota
By Cristiana Petrariu Bota ianuarie 10, 2019 21:16

Marica vrea sa inregistreze marca FARUL in Registrul National al Marcilor detinut de OSIM

Fostul international Ciprian Marica vrea sa inregistreze marca FARUL in Registrul National al Marcilor detinut de OSIM, scrie Ziua News. Demersul lui Marica ar putea afecta CS Farul, institutie de drept public (statut conferit prin Hotarare de Guvern, in baza Legii Sportului), club sportiv a carui fiintare va fi pusa in pericol sub denumirea traditionala, daca OSIM va da curs solicitarii.

Desi a promis, la preluarea brandului F. C. FARUL, performanta prin seriozitate si corectitudine, fostul fotbalist Ciprian Marica este pe punctul de a declansa un scandal de proportii in sportul romanesc.

“Anul 2018 parea a fi momentul relansarii pe ruta performantei a echipei de fotbal fanion a Dobrogei, Farul, odata cu promovarea in Liga a II- a, dupa perioada dificila a insolventei si a eforturilor, mai mult decat impresionante, ale unui grup de suporteri dedicati, de a constitui o noua asociatie sportiva – Suporter Spirit Club (SSC) Farul Constanta, de a legitima echipa sub denumirea traditionala, de a o inscrie in competitii si de a promova in esaloanele superioare, pornind la drum, evident din Liga a IV-a”, scrie sursa citata.

Aparitia lui Ciprian Marica in context, in calitate de nou proprietar al palmaresului si siglei F.C. Farul, a fost destul de controversata, unii considerand-o salutara, un real motor necesar ascensiunii clubului de la malul marii catre Liga I, cei mai multi, dimpotriva, apreciind doar latura speculativa, interesul strict material, implicarea fiind doar o etapa in traseul sau profesional de a accede, in viitor, la functia de presedinte al Federatiei Romane de Fotbal (FRF), adauga publicatia mentionata.

Dupa o stare confuza, plina de tatonari, tergiversari si contestari intre Ciprian Marica si Asociatia SSC Farul Constanta, asocierea intre brand si echipa ce promovase in Liga a II-a, s-a produs doar printr-o mediere.

Dupa 21 de etape disputate, echipa inscrisa in campionat de SSC Farul Constanta a incheiat anul pe locul 17, in zona retrogradabila, sugerand un evident esec managerial, iar in data de 18 decembrie 2018 Ciprian Marica solicita inregistrarea ca marca a substantivului “FARUL” in Registrul National al Marcilor detinut de OSIM, dand o lovitura puternica, de data aceasta Clubului Sportiv (CS) Farul si altor entitati constantene, detinatoare ale aceluiasi nume.

Ziua News aminteste ca Ciprian Marica a devenit posesorul marcii FC Farul Constanta 1920, inregistrata la OSIM de catre Gheorghe Bosanceanu si achizitionata de la FC Farul Constanta (club aflat in faliment si patronat de Giani Nedelcu) in urma unei licitatii organizata de lichidatorul judiciar, pe care insa suporterii au considerat-o „cu cantec”.

“Daca s-ar fi solicitat inregistrarea marcii „FC Farul”, am fi apreciat demersul ca indreptatit, insa dorinta retinerii unei denumiri cu valente atat de generale demonstreaza intentia obtinerii unui drept intelectual nemeritat cu repercusiuni devastatoare asupra altor entitati, mai ales ca in anexa cererii sunt mentionate toate domeniile de activitate ce se regasesc la OSIM si pentru care vrea sa rezerve dreptul exclusiv de folosire a marcii”, mai noteaza publicatia amintita.

Demersul lui Marica, facut in nume propriu, pare sa afecteaze cel mai mult CS Farul, institutie de drept public – statut conferit prin Hotarare de Guvern, in baza Legii Sportului – de mare notorietate, detinator de palmaresuri olimpice, mondiale, balcanice si nationale, ca sa nu mai vorbim de recordurile absolute in atletism, club sportiv a carui fiintare va fi pusa in pericol sub denumirea traditionala, daca OSIM ii va da satisfactie solicitantului.

Legislatia romana in materie de marci si indicatii geografice, Legea 84/1998, defineste marca notorie ca fiind marca larg cunoscuta in Romania la data depunerii unei cereri de inregistrare a marcii sau la data prioritatii revendicate in cerere. Astfel, marca notorie beneficiaza de publicitate chiar fara inregistrarea ei, datorita faimei pe care o are in randul publicului. Pentru a determina daca o marca este larg cunoscuta, se va avea in vedere notorietatea acestei marci, in cadrul segmentului de public vizat pentru produsele sau serviciile carora marca respectiva se aplica, fara a fi necesara inregistrarea sau utilizarea marcii in Romania. Notorietatea unei marci se apreciaza in functie de segmentul tinta de consumatori si nu in functie de toata lumea.

La inceputul acestui an, Ciprian Marica a dezvaluit suma de bani investita in Farul Constanta, de la preluarea echipei si pana in prezent. Fostul international sustine ca in ultimele cinci luni a bagat aproape jumatate de milion in echipa, o suma insuficienta pentru a forta promovarea in Liga 1.

“Astazi vorbim de peste 400.000 de euro in aproape patru, cinci luni de zile. Sigur ca si cu datoriile si cu problemele de rigoare. Acum depinde de ce obiective ai, de ce iti propui. Sa putem face un buget de promovare, daca ne uitam la echipele contracandidate sau cele care isi propun sa promoveze, au un buget de peste 1,2 milioane de euro. Deci, sigur ca noi suntem departe. Insa ceea ce m-a determinat a fost ambitia oamenilor de a readuce aceasta echipa in prim-plan”, a spus Marica la Telekomsport.

Marica a devenit patron al Farului in vara anului trecut, el cumparand mai intai marca si apoi preluand echipa infiintata de suporteri.

Fostul atacant a dezvaluit ca asteapta sprijinul autoritatilor locale, pe care le vede investind sume mari in aceasta formatie.

Sursa partiala a articolului: Ziua News

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.