Economie

Mercedes ar putea deschide o uzina auto in Romania, insa cu doua conditii. Sa avem infrastructura si personal calificat

Grupul Daimler, unul din­tre cei mai mari con­structori auto din lu­me, are in plan sa devina nu­marul unu in segmentul premium pana in 2020, motiv pentru care Mercedes-Benz tre­buie sa depaseasca vanzarile BMW, lider pe segment anul trecut. Seful Mercedes-Benz, Dieter Zetsche, a declarat pentru Ziarul Financiar, ca se are in vedere deschiderea unei noi uzine in Europa si nu exclude ca aceasta ar putea fi amplasata in Romania, insa tara noastra trebuie sa indeplineasca doua conditii esentiale: sa aiba infrastructura si personal calificat.

Grupul Daimler inregistreaza afaceri anuale de aproape 130 de mi­liar­de de euro si are in plan ca in urmatorii 4 ani sa devina nu­marul unu in segmentul premium.

Dieter Zetsche, presedintele consiliului de administratie al Daimler, a transmis un mesaj clar catre Bucuresti: Vreti uzina? Avem nevoie de infrastructura si personal calificat.

Cea mai nouă uzină construită de Mercedes-Benz in Europa este in Un­ga­ria, uzina care i-a ajutat pe vecinii nostri sa ne depaseasca semnificativ in ce­ea ce priveste productia totala de autoturisme.

Vezi si: Trei companii straine din industria de electrocasnice vor investi in Romania si vor crea peste 3.500 de locuri de munca

Grupul Daimler a de­ma­rat in 2013 in Romania un plan de investitii de 300 mil. euro in uzina sa de cutii de viteze de la Sebes, care va incepe sa produca in aceasta primavara si noua 9G Tronic, produsa deja in Germania. Iata ce spune seful consiliului de administratie al Daimler cu privire la planurile de viitor pe Europa ale companiei.

„Pentru un număr de ani am putut creşte rapid în lume, şi am beneficiat de aceste momente. Noi deja producem dincolo de capacitatea tehnică pe care o avem instalată prin schimburi supli­men­tare, iar la un moment dat vom ajun­ge într-un punct în care vom avea ne­voie din nou de capacitate supli­men­tară de producţie. Acum extindem în Brazilia, Africa de Sud şi alte ţări, în China spre exemplu. Dar va veni mo­mentul în care vom avea nevoie de o no­uă uzină şi la nivel european. Este puţin probabil să adăugăm capacitate supli­mentară de producţie în Germania de­oarece nu de acolo vine creşterea“, a spus Zetsche pentru Ziarul Financiar.

Articole asemănătoare

Cum sa scapi de amenda ANAF. Un fost sef ANAF a publicat un model de contestare a proceselor-verbale ANAF-DGAF

Lucy Ionesco

Legea darii in plata, adoptata de deputati. Daniel Zamfir, initiator: Le-am multumit colegilor pentru vot, in numele a peste 800.000 de familii

Lucy Ionesco

Dacia va produce o masina de 5.000 de euro

Bogdan