Migdalele – fructe complete pentru sanatatea noastra

Bogdan
By Bogdan aprilie 29, 2014 16:03

Migdalele – fructe complete pentru sanatatea noastra

Migdalele sunt fac parte din categoria fructelor mai putin consumate de romani, acest lucru datorandu-se lipsei de informatii referitoare la numeroasele calitati ale acestora.

Migdalul a fost cultivat pentru prima oara in urma cu 4000 de ani, in prezent fiind cunoscut ca o planta specifica bazinului mediteranean, continentului america dar si unei parti insemnate din Asia.

Bogate in calciu si oligoelemente, migdalele au o puternica functie de reducere a tensiunii si a colesterolului insa cunoscatorii afirma ca face minuni in privinta functiior sistemului digestiv.

1. Migdale pentru reducerea colesterolului
Consumul zilnic de migdale ajuta la reducerea colesterolului. Actiunea de reducere a colesterolului se datoreaza in principal fibrelor pe care aceste oleaginoase le contin. Fibrele din migdale retin colesterolul rau in tubul digestiv, inainte ca acesta sa treaca in sange si il elimina prin scaun. Pentru reglarea colesterolului consuma zilnic o mana de migdale, in jur de 30 de grame.

2. Migdale pentru arsuri la stomac
Uleiul pe care il elibereaza migdalele in timpul masticatiei captuseste peretii stomacului, actionand ca un strat protector. Materia grasa a migdalelor absoarbe acizii din stomac. Se pare ca si alte elemente din compozitia migdalelor au efectul de a regla secretiile excesive de suc gastric, insa sunt necesare studii aprofundate.
Daca ai arsuri la stomac, mesteca bine cateva migdale crude. Daca simti o jena digestiva, este posibil sa te irite coaja migdalelor, pe care o poti curata inainte de a le manca.

3. Migdalele reduc tensiunea
Migdalele contin potasiu, un oligoelement care permite eliminarea sarii in exces. Acest efect nu va avea loc daca mananci migdale prajite si sarate. Mananca migdale proaspete, naturale sau uscate si evita migdalele sarate sau in crusta de condimente. Pentru a tine in frau tensiunea, mananca o mana de migdale (in jur de 30 de grame) in fiecare zi.

4.Migdalele imbunatatesc trazitul intestinal
In migdale se gasesc doua feluri de fibre: fibre solubile, in interiorul migdalelor (acestea strang reziduurile alimentare din intestin pentru a fi evacuate) si fibre insolubile (acestea se umfla in tubul digestiv, accelerand tranzitul). Pentru un tranzit intestinal bun, mananca in jur de 10 migdale in fiecare zi. Ideal ar fi sa le consumi cu tot cu coaja, caci si ea este foarte bogata in fibre.

Regimul cu fibre, preferatul vedetelor
Pe langa faptul ca accelereaza tranzitul, migdalele maresc si satietatea. 5-6 migdale sunt o gustare ideala atunci cand tii la silueta ta.

loading...
loading...

Comentarii

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.