Ministerul Educatiei aduce o schimbare importanta in invatamantul din Romania. Ministrul Mircea Dumitru va semna, in prima zi a saptamanii viitoare, un ordin care prevede clar cate ore trebuie sa aloce un elev temelor primite la scoala. Oficialul din Ministerul Educatiei considera ca, pentru invatamantul primar, timpul pe care trebuie sa il petreaca un elev pentru a face teme nu trebuie sa depaseasca o ora, iar la gimnaziu, doua ore.
La clasa zero nu se dau teme pentru acasa, la clasele I-IV durata nu trebuie sa depaseasca o ora, iar la gimnaziu un elev trebuie sa aloce temelor cel mult doua ore pe zi, spune ministrul Educatiei.
„Luni voi semna un ordin de ministru prin care reglementam cate ore poate si trebuie sa lucreze un elev sau o eleva in afara scolii. Ceea ce se intampla este ca vacantele de vara se transforma intr-un fel de competitie, de concurs – cate sute sau mii de probleme sa rezolvam. Noi, oamenii maturi, asteptam vara pentru a putea sa ne relaxam, sa ne odihnim. Iar o eleva sau un elev care este in clasa a VIII-a, a IX-a, a X-a, a XII-a trebuie sa lucreze incontinuu, in asa fel incat in septembrie, cand ajunge la scoala, sa nu o supere pe doamna invatatoare sau pe doamna diriginta si sa vina cu caietul de teme facute.
Daca nu se intelege chestiunea aceasta printr-o pedagogie naturala, pe care ar trebui sa o traim, sa o respiram in mod firesc, atunci legiuitorul, in cazul de fata ministrul Educatiei, da un ordin prin care spune, de pilda, ca la invatamantul primar, la clasa pregatitoare, nu se dau teme acasa„, a declarat ministrul Mircea Dumitru.
Ce spun psihologii: Masura e binevenita, dar greu de aplicat
Firuta Tacea, lector universitar doctor la Facultatea de Psihologie si stiintele Educatiei din cadrul Universitatii Bucuresti, a declarat la RFI ca masura e binevenita, dar greu de aplicat.
Firuta Tacea crede ca „sunt niste propuneri benefice pentru elevi, mai precis pentru acea categorie de elevi care la o simpla observare par a fi extrem de obositi si extrem de apasati de volumul mare de munca, pe care il continua de la scoala acasa”.
Ea atrage insa atentia pe de alta parte ca „e foarte greu de cuantificat ce anume se poate rezolva si daca se poate standardiza bugetul asta de timp la o ora, doua ore, pornind de la considerentul ca totusi ritmurile de invatare ale elevilor sunt diferite”.