Salarii profesori
Social

Ministerul Educatiei, critici dure la adresa profesorilor! Se anunta schimbari majore: Dubla specializare si stagii de practica in scoli

Ministrul Educatiei, Mircea Dumitru, a adus o serie de critici dure la adresa profesorilor din Romania, afirmand ca pregatirea actuala a cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar este precara, fiind nevoie de introducerea unor noi module de formare a viitorilor dascali. Ministrul avertizeaza ca daca nu se insista asupra unei pregatiri adecvate pentru viitorii profesori, vom avea in viitor probleme serioase cu ocuparea, cu locurile pentru profesori si in general cu scolile din Romania.

In acest context, in viitorul apropiat vor avea loc schimbari majore pentru profesori, printre care programe de formare initiala constituite astfel incat sa asigure o dubla specializare, stagii de practica in scoli, dar si o pregatire specializata conform cu varstele elevilor carora urmeaza sa le predea profesorul. Practic, se vor introduce noi module de formare a viitorilor dascali, pentru a avea un sistem educational de calitate in Romania.

„Desi avem un modul de pregatire psihopedagogica in momentul acesta, pregatirea initiala a celor care vor sa devina profesori este precara. Toti spunem ca vom avea in viitor probleme serioase cu ocuparea, cu locurile pentru profesori, cu scolile din Romania daca nu insistam asupra unei pregatiri adecvate si pentru o formare adecvata pentru viitorii profesori. Aici este cheia dezvoltarii si a progresului si a obtinerii unei scoli de calitate in Romania”, a declarat Mircea Dumitru, ministrul Educatiei, in cadrul unui eveniment organizat de Coalitia pentru Educatie.

Iti recomandam si: DEFINITIVAT 2017. Atentie, profesori! Ministerul Educatiei aduce modificari in examenul de definitivare in invatamant

Ei sunt profesori model! Au dezvoltat un Centru de Excelenta pentru ca elevii supradotati sa faca performanta

Care sunt noile grile de salarizare din invatamant si ce salarii primesc profesorii

Coalitia pentru Educatie a demarat o audiere publica, in care a implicat specialisti in stiintele educatiei, pentru a intocmi un raport national menit sa stabileasca daca pregatirea initiala a dascalilor ar trebui facuta in cadrul unui masterat didactic, sau in cadrul unui modul psihopedagogic cu o durata mai mare decat cea actuala. Ministrul Educatiei, Mircea Dumitru, spune ca ambele variante sunt necesare in acest moment, dar asteapta rezultatele raportului pentru a stabili pe care o va sustine.

„E o discutie de mai multi ani, avem nevoie de o clarificare din partea celor care se ocupa de formarea initiala a profesorilor. Discutia e axata pe urmatoarea intrbare: vom organiza formarea initiala a profesorilor pe baza unui masterat, sau o structura de model psiho-pedagogica pe o perioada mai lunga de timp? Ambele propuneri sunt bune, dar trebuie sa vede care sunt concuziile raportului. Apoi o sa fie o perioada de tranzitie, pana cand se vor stabiliza chestiunile acestea si sub o formula juridica adecvata, o perioada de tranzitie in care sa poata fi acceptate aceste formule alternative”, a spus Mircea Dumitru.

In cadrul aceluiasi eveniment si Ligia Deca, consilier de stat din Departamentul de Educatie al Administratiei Prezidentiale, a precizat ca in ultima perioada Romania tot mai putini sunt cei care imbratiseaza profesia de dascal.

„Concurenta pentru a deveni profesor nu a fost extraordinara in ultima vreme, de aceea, formarea trebuie sa fie un sprijin pentru cresterea acestei concurente in a intra in sistemul didactic, nu o forma de a opri si putinii candidati pe care ii avem in acest moment”, a precizat Ligia Deca.

Concluziile preliminare ale raportului arata, printre altele, ca viitoarele politici si programe de formare initiala a cadrelor didactice trebuie constituite astfel incat sa asigure o dubla specializare, stagii de practica in scoli, o pregatire specializata conform cu varstele elevilor carora urmeaza sa le predea profesorul si, nu in ultimul rand, aceste programe de pregatire sa fie finantate de la bugetul de stat in functie de nevoia de resurse umane estimata in sistemul preuniversitar.

Proiectul de lege pentru dezvoltarea invatamantului profesional-dual, in dezbatere publica

Ministerul Educatiei a lansat in dezbatere publica proiectul de modificare a Legii Educatiei Nationale privind dezvoltarea invatamantului profesional-dual.

Proiectul de modificare a legii prevede ca operatorii economici care incheie contract de parteneriat cu unitatile de invatamant sa beneficiaza de facilitati la plata impozitelor, taxelor si contributiilor datorate bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale, bugetelor fondurilor speciale sau bugetelor locale.

Aceste programe vor fi gratuite pentru persoanele care intra in aceste programe pana la implinirea varstei de 25 ani. Printre conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca invatamantul profesiona se numara existenta solicitarilor din partea operatorilor economici.

Stiri pe aceeasi tema

REZULTATE LOTO 12 IANUARIE 2014: REPORTURI LA 6 DIN 49, JOKER SI 5 DIN 40

Bogdan

Virusul Zika, prezent in Romania! S-a confirmat infectarea cu Zika la o tanara de 27 de ani

Cristiana Petrariu Bota

Vama Nadlac a fost inchisa, dupa ce sistemul informatic s-a defectat

Cristiana Petrariu Bota

Lasa un comentariu

Prin continuarea navigării pe hotweek.ro, confirmaţi că acceptaţi utliizarea fişierelor tip cookies sau tehnologii asemănătoare pentru a analiza traficul şi a vă propune funcţionalităţi sociale, conţinut şi eventuale publicităţi personalizate. Accept Mai mult