Dan Şova vrea acces direct la banii companiilor din transporturi. Un proiect de act normativ prevede înfiinţarea unei agenţii de investiţii a Ministerului Transporturilor. Aceasta ar urma să decidă cum se cheltuie banii, din buget şi fonduri europene, în 7 companii de stat, printre care CFR Infrastructură, Portul Constanţa şi Compania Naţională de Drumuri.
Ca să nu pierdem bani europeni, trebuie să investim în următorul an şi jumătate aproape 3 miliarde de euro în autostrăzi, căi ferate şi porturi. Misiune grea. Lucru recunoscut şi de şeful de la Transporturi, care s-a gândit că banii ar intra mai uşor în ţară dacă ar fi gestionaţi de o instituţie aflată în subordinea sa.
Agenţia pentru Investiţii, al cărei şef va fi numit direct de ministrul Transporturilor, va gestiona şi achiziţiile făcute cu bani din buget sau din împrumuturi bancare.
Practic, toate achiziţiile din 7 companii de stat vor fi preluate de noua structură. Şi vorbim de societăţi care au planificate în acest an investiţii de miliarde de lei, precum Compania Naţională de Drumuri şi CFR Infrastructură.
Toate aceste companii şi regii de stat vor plăti o taxă noii agenţii de investiţii. Sunt lăsate pe dinafară societăţile cu pierderi, precum CFR Marfă, CFR Călători şi TAROM.