Glami studiu moda

Nou studiu GLAMI.ro: 2022 – un an al alegerilor de modă „smartoriale”

Așa cum se întâmplă în primul trimestru al fiecărui an, GLAMI, cea mai importantă platformă europeană de descoperire a modei online, prezentă în 14 țări, a realizat o analiză a tendințelor vizitatorilor, a obiceiurilor de căutare și de cumpărare în 2022, în cadrul proiectului GLAMI Year in Review.

Cele mai populare categorii în 2022

În 2022, clienții au continuat să aleagă ținute ce pot fi purtate cu diferite ocazii, la birou și chiar la o cină elegantă. Mai mult, situația economică susține acest trend, consumatorii optând din ce în ce mai mult pentru haine universale. Un exemplu? Jachetele, care pot fi readuse la viață și asortate cu tricouri, pantaloni de trening și pantofi casual.

În ceea ce privește categoriile de produse de pe GLAMI, vizitatorii au îmbrățișat această tendință vestimentară universală, mocasinii (+43%), hanoracele (+18%) și pantofii sport (+18%) fiind secțiunile de top accesate.

Moda „smartorială”

Căutările Google pentru „smartorial” s-au dublat în 2022. Brandul italian Canali definește „smartorial” drept o combinație între dorința de îmbrăcăminte casual și dorința de îmbrăcăminte rafinată.

Pe de altă parte, vizitatorii GLAMI au apelat și la unele dintre categoriile tradiționale de produse cu trafic mare, care, de asemenea, au înregistrat creșteri în 2022 – rochiile de petrecere (+22%), articolele cu paiete (+60%) și costumele pentru bărbați (+112%).

Top 5 produse pe GLAMI.ro în 2022

Cel mai apreciat articol pentru femei în 2022, pe glami.ro, a fost un hanorac roz adidas, iar cel mai căutat articol pentru bărbați a fost o jachetă windbreaker Geographical Norway.

Cel mai popular model de pantofi sport pentru toate genurile și vârstele – inclusiv bebeluși – a fost Nike Air 1, în timp ce încălțămintea cu cea mai mare creștere a căutării este Ugg Ultra mini.

Blugii skinny nu mai sunt la modă, iar blugii largi nu sunt populari în toate segmentele de vârstă. Așadar, blugii mum fit au câștigat la numărul de comenzi pentru femei în 2022.

Cele mai căutate culori pe GLAMI.ro în 2022

Chiar dacă nuanțele neutre sunt cele mai populare când vine vorba de îmbrăcăminte și încălțăminte, GLAMI a înregistrat o creștere semnificativă a căutărilor de produse în culori vii în 2022.

În timp ce negrul a înregistrat cea mai mare scădere în 2022, comparativ cu 2021, culorile cu cea mai rapidă viteză de creștere și cea mai mare rată de click în mixul de culori GLAMI au fost portocaliu, violet și verde.

Portocaliul este asociat cu sentimente de bucurie. După 2 ani de carantină, a devenit un simbol al optimismului și al entuziasmului de a ne accesoriza din nou.

În 2022, Pantone a declarat Very Peri culoarea anului, iar designerii de modă au ținut cont. Această nuanță este atât inovatoare (folosită adesea în jocurile video), cât și foarte relaxantă.

Deși există multe nuanțe de verde, creșterea popularității în 2022 se datorează uneia singure – verde Bottega. Aceasta a devenit unul dintre noile simboluri ale casei italiene de lux Bottega Veneta și, instantaneu, una dintre cele mai trendy culori. A putut fi remarcată la mulți creatori de conținut și a influențat tendințele modei în anul 2022.