Poveste masinii timpului cu care John Titor a facut un salt in trecut de 36 de ani

Bogdan
By Bogdan aprilie 27, 2014 16:37

Poveste masinii timpului cu care John Titor a facut un salt in trecut de 36 de ani

John Titor este un nume necunoscut pentru marea majoritate a cititorilor insa a atras atentia in luna noiembrie a anului 2000, atunci cand si-a facut aparitia pe un forum existente in Statele Unite ale Americii, sub pseudonimul de TimeTravel_0.

El s-a declarat a fi un soldat al unei baze cu sediul in Florida, care calatorise din anul 2036 pana in 2000, cu ajutorul unei masini a timpului, cu sarcina precisa de a obtine un calculator portabil IBM 5100, capabil sa ruleze mai multe tipuri de programe scrise in alte limbaje.

Conform propriilor declaratii, Totor facuse saltul temporal cu ajutorul unei masinarii fabricate la comanda guvernamentala de catre General Electric, cu care a strabatut doua mini-gauri negre, motivul pentru care el fusese ales sa duca la indeplinire sarcina respectiva fiind dat de faptul ca bunicul lui pe linie paterna fusese implicat direct in programarea si asamblarea computerului cu pricina.

Masina sa temporala, intitulata C204 Gravity Distortion Unit (Unitatea de Distorsiune Gravitationala C204), ce a fost descrisa de Titor pe forumurile de pe Internet (2000-2001), oferind chiar si instructiuni de utilizare.

Din ce este alcatuita masina timpului a lui John Titor
Conform lui John Titor, prima masina a timpului a fost construita in anul 2034 de compania General Electric, bazandu-se pe descoperirile de la Acceleratorul de Particule CERN din Geneva (Elvetia). Iata din ce ar fi formata o asemenea masina a timpului:
1. Unitati magnetice pentru microsingularitati duale.
2. Colector de injectie cu electroni, pentru a modifica in masa si gravitatia microsingularitatilor.
3. Sistem de racire si de ventilare cu raze x.
4. Senzori de gravitatie (sistem VGL).
5. Ceasuri principale (4 unitati de cesiu).
6. Unitati de calculator principale (3).

“Masina mea a timpului este o masa stationara, o unitate temporala fabricata de General Electric. Unitatea este alimentata de doua singularitati dual-pozitive, care produc un sinusoid Tipler standard”, declara John Titor pe un forum pe 27 ianuarie 2001.

Unitatea de baza a masinii timpului, sistemul VGL
John Titor considera ca cea mai importanta piesa din intreaga masina a timpului este asa-numitul “sistem VGL” (“blocarea variabila a gravitatiei”), care consta intr-o serie de ceasuri foarte sensibile si senzori de gravitatie. Acest sistem are rolul de a pastra intacta masina (si pasagerul ei) in momentul calatoriei in timp, pentru ca altfel ar putea pluti in spatiu gol sau contopi cu orice alte obiecte, odata ce s-a ajuns intr-un alt timp. Unitatea citeste, cu ajutorul senzorilor, gravitatia locala din timpul calatoriei; daca aceasta este prea mare, unitatea se opreste sau se intoarce la momentul in care nivelul gravitatiei era “normal”.

Mai tarziu, Titor a detaliat mecanismul: “Inainte ca unitatea sa paraseasca timpul actual, face o citire de baza a gravitatiei locale si regleaza sinusoidul Tipler, pentru a fi blocat in acea pozitie. in timpul calatoriei temporale, dispozitivul verifica periodic pentru a vedea daca gravitatia nu a variat; daca se constata ca s-a schimbat, atunci dispozitivul se opreste sau se intoarce la momentul in care nivelul gravitatiei era normal. Cladirile si alte caracteristici ale terenului sunt evitate in acest fel”. Aceasta unitate VGL trebuie sa fie stationara in timpul functionarii, datorita sensibilitatii senzorilor de gravitatie.

Cele 3 calculatoare ale masinii timpului
Unitatea C204 a lui Titor includea, de asemenea, si un set de trei sisteme informatice, precum si patru ceasuri de cesiu. Sistemele informatice lucrau cu sistemele VGL pentru a ghida masina timpului si putea inregistra calatoria, pentru a face intoarcerea calatorului in timpul sau cat mai usor posibil. in conformitate cu Titor, “intr-adevar, cea mai interesanta tehnologie se afla in calculator”. Desigur, el nu a specificat mai mult decat atat. “Sistemul informatic este conectat la unitatea printr-un “bus” electric. Sunt de fapt trei computere legate impreuna, care iau aceleasi semnale de la senzorii gravitatiei si de la ceasuri. Ele folosesc un protocol de corectare a erorilor Borda, care verifica integritatea datelor din sistemul VGL.”

Masina timpului calatoreste 10 ani intr-o singura ora!
Cele patru ceasuri de cesiu sunt utilizate pentru a calcula timpul calatoriei in sine: “Pur si simplu se introduce o data de intrare si sistemul informatic controleaza campul de distorsiune. La putere maxima, unitatea pe care o detin este capabila sa calatoreasca aproximativ 10 ani, intr-o ora” (31 ianuarie 2001).

Problema microsingularitatilor
In ceea ce priveste microsingularitatile, Titor a spus urmatoarele: “Exista doua singularitati in unitate. Campul gravitational este manipulat de trei factori care o afecteaza in diferite modalitati. Adaugarea unei sarcini electrice singularitatilor mareste diametrul orizontului evenimentului interior. Adaugarea de masa unei singularitati mareste zona de influenta gravitationala din jurul singularitatilor. Rotirea si pozitionarea axei polare a singularitatilor afecteaza si modifica sinusoidul gravitational” (15 ianuarie 2001). Aceste singularitati sunt incorporate intr-un camp magnetic inchis.

Care au fost problemele adevarate in construirea masinii timpului?
In mod ironic, nu complicatele singularitati au fost adevaratele probleme in constructia masinii, ci altceva, asa cum ne explica pe forum acelasi John Titor: “Miniaturizarea ceasurilor de cesiu, senzorii, crearea unor modalitati inteligente de ventilare cu raze X si crearea unui sistem informatic suficient de incredere, pentru a calcula schimbarile necesare, au fost principalele provocari” (31 ianuarie 2001).

Masina timpului nu poate calatori mai mult de 60 de ani in timp!
Masina timpului a lui John Titor putea lucra corespunzator doar pentru 60 de ani in timp; ea nu putea calatori mai departe decat atat: “C204 incepe sa se dezintegreze dupa aproximativ 60 de ani. Acest lucru inseamna ca nivelul de incredere scade rapid dupa 60 de ani de calatorie si creste divergenta realitatii. Cu alte cuvinte, daca doresc sa merg inapoi in timp 2000 de ani si sa-L intalnesc pe Hristos, exista sanse foarte mari sa ajung intr-o realitate paralela in care Hristos sa nu se fi nascut niciodata” (4 noiembrie 2000). Dar, versiunile ulterioare ale masinii ar putea imbunatati acest aspect. De exemplu, unitatea C204 foloseste 4 ceasuri de cesiu, dar o versiune mai noua, C206, utilizeaza 6 ceasuri de cesiu, si un sistem optic pentru verificarea frecventelor de oscilatie.

Cum a calatorit John Titor cu masina timpului?
John Titor si-a explicat pe forum cum a facut calatoria in timp in masina timpului, instalata pe un automobil Chevrolet Corvette (din 1967) modificat:

“Din realitatea mea (A), in 2036, mi s-a dat o misiune sa ajung in 1975. Mi-am pornit masina si am ajuns intr-o alta realitate (B), in 1975, cu o abatere de 2% fata de A. Din momentul in care am oprit masina in B, am creat o noua realitate, doar aflandu-ma acolo. Aceasta realitate poate fi descrisa ca (C) si a inceput din momentul in care am ajuns in (B). Acum imi fac misiunea in realitatea (C) in 1975, cand am descoperit un motiv foarte bun pentru a merge in viitor in (C) pentru a vedea ce se intampla. Asa ca am mers in anul 2000, in realitatea (C). Cand am oprit masina acolo, automat am inceput o alta realitate (D).

Asadar, din punctul meu de vedere, aici suntem in realitatea (D) in anul 2000. Pentru a ajunge acasa in realitatea (A), trebuie sa fac drumul invers: sa ajung in (C), apoi in (B) si, in final, in (A)”.

Cum e sa calatoresti in masina timpului?
Titor si-a descris calatoria in timp ca si cum ar conduce printr-un tunel intunecat, totul fiind negru in jurul sau. O alarma sonora si una luminoasa arata timpul ramas pana la terminarea calatoriei. Masina emite destula caldura, iar calatorul trebuie sa transporte cu el oxigen suplimentar in cazul in care calatoria va fi una lunga. in unitate se aude un “zumzet” si “trosnituri” electrice. Calatorii trebuie sa poarte ochelari de soare sau sa inchida ochii, din cauza exploziilor scurte de radiatii ultraviolete din masina.

loading...
loading...

1 Comment

Nu sunt comentarii!

Fii primul care adauga unul.