Secretarul de stat in ministerul de Finante, Gabriel Biris, a adus o serie de precizari privind legarea caselor de marcat la serverele ANAF si identificarea firmelor care inregistreaza facturi false. Acesta a explicat ca ANAF desfasoara in prezent o operatiune ampla de identificare a companiilor care inregistreaza facturi false si sfatuieste firmele care mai au astfel de facturi in contabilitate, sa le scoata singuri.
„Oamenii trebuie sa inteleaga ca ANAF are capacitati de analiza informatica mult mai mari decat acum cativa ani”, spus Gabriel Biris la B1 TV, adaugand ca exista in acest moment o operatiune ampla de indentificare a companiilor care inregistreaza facturi false.
„Inca mai sunt doamne care vand facturi pe marginea soselei Colentina. inregistrarea unei astfel de facturi in contabilitate inseamna evaziune. Daca unele firme au asa ceva, mai bine le scot singuri din contabilitate. Vor fi depistati foarte usor. Astfel de facturi sunt extrem de periculoase. Este evaziune”, a completat Gabriel Biris.
CASELE DE MARCAT, LEGATE LA SERVERELE ANAF IN PRIMA JUMATATE DIN 2017
Gabriel Biris a mai explicat ca Ministerul Finantelor este in grafic cu normele de aplicare pentru legislatia privind legarea caselor de marcat la serverele ANAF. „Le vom avea aplicate partial in prima jumatate a lui 2017 si, final, pana la sfârsitul anului viitor”, a declarat secretarul de stat in ministerul de Finante Gabriel Biris, in cadrul emisiunii Capital TV.
Iti recomandam si: ANAF, anunt important pentru platitorii de TVA
ANAF modifica termenul de depunere a Declaratiei 394
Anunt de la Ministerul de Finante privind taxele si impozitele
„Cred ca este foarte important acest mecanism. Si in ultima perioada a existat tentatia de a complica sistemul astfel incât sa fie prea dificil si, din aceasta cauza, neaplicabil. Casele de marcat rezolva declararea TVA-ului in retail. Cea mai mare parte din frauda cu TVA nu vine din retail ci de mai sus. Din relatia dintre companii. Știti ca Moldova are un sistem de urmarire a facturilor in business to business? Ei au putut sa faca asta, noi nu. Cand stii si bonurile din retail si facturile din business to business, nu mai ai nevoie de multe documente. Totul poate fi verificat usor. Putini fura mult in tara asta. De ce sa pierdem timpul cu acei care nu fura nimic. De ce sa ii tot verificam?”, a mai spus Gabriel Biris.
Declaratiile lui Gabriel Biris pot fi urmarite aici.